Pendeldienst voor patienten en bezoekers UMC Utrecht
De afstand tussen parkeergarage Zuid en de hoofdingang is voor patiƫnten en bezoekers die slecht ter been of slechtziend zijn een hele uitdaging. Daarom start het UMC Utrecht met een gratis pendeldienst voor patiƫnten en bezoekers. De eerste patiƫnten hebben vanmorgen al gebruik gemaakt van het elektrische busje en zij waren enthousiast over deze extra service.
De pendelbus stopt op laag 2 voor het in- en uitstappen, naast de stalling voor rolstoelen. De pendelbus rijdt op maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. In de pendelbus passen drie personen.
Verbeteren bereikbaarheid
Momenteel vinden in en rondom het UMC Utrecht veel (bouw)werkzaamheden plaats. Veel afdelingen zijn door een lange loopafstand en/of omleidingen momenteel lastiger te bereiken. Ook de interne afstanden naar bepaalde gebouwdelen zijn relatief lang, zoals Q en W. De inzet van de pendelservice op de Traverse betreft een pilot en een eerste stap om de bereikbaarheid te verbeteren. Deze pilotperiode wordt benut om te zien of deze extra service van meerwaarde is voor de patiƫnten/ bezoekers, maar ook om te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de bereikbaarheid van verschillende afdelingen te vergemakkelijken en loopafstanden te verkorten. Als uit de evaluatie blijkt dat patiƫnten/bezoekers deze service als meerwaarde zien en tevreden zijn over de dienstverlening wordt deze service een dienstverlening die het facilitair bedrijf blijft aanbieden.
De pendelbus stopt op laag 2 voor het in- en uitstappen, naast de stalling voor rolstoelen. De pendelbus rijdt op maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. In de pendelbus passen drie personen.
Verbeteren bereikbaarheid
Momenteel vinden in en rondom het UMC Utrecht veel (bouw)werkzaamheden plaats. Veel afdelingen zijn door een lange loopafstand en/of omleidingen momenteel lastiger te bereiken. Ook de interne afstanden naar bepaalde gebouwdelen zijn relatief lang, zoals Q en W. De inzet van de pendelservice op de Traverse betreft een pilot en een eerste stap om de bereikbaarheid te verbeteren. Deze pilotperiode wordt benut om te zien of deze extra service van meerwaarde is voor de patiƫnten/ bezoekers, maar ook om te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de bereikbaarheid van verschillende afdelingen te vergemakkelijken en loopafstanden te verkorten. Als uit de evaluatie blijkt dat patiƫnten/bezoekers deze service als meerwaarde zien en tevreden zijn over de dienstverlening wordt deze service een dienstverlening die het facilitair bedrijf blijft aanbieden.
Geen opmerkingen: