Definitief ontwerp voor hoogwaardig openbaar vervoer Haarlem-Noord
Het college van burgemeester en wethouders heeft dinsdag 20 juni het definitieve ontwerp vastgesteld voor het traject voor hoogwaardig openbaar vervoer (HOV) in Haarlem-Noord. De verbinding tussen Station Haarlem en het Delftplein is een belangrijke ontbrekende schakel in het HOV-netwerk.
In 2013 is het tracé voor HOV tussen Station Haarlem en Delftplein door de gemeenteraad vastgesteld. Het tracé loopt via de Rijksstraatweg en de bus gaat meerijden met het overige verkeer. Bij het opstellen van het ontwerp is nauw samengewerkt met betrokkenen en belanghebbenden. Hierbij is speciale aandacht gegeven aan het verbeteren van de verkeersveiligheid en de leefbaarheid, met name voor het langzaam verkeer (voetgangers en fietsers). Binnen deze randvoorwaarde zijn de doorstromingsmaatregelen voor de bus tot stand gekomen.
Voor de totstandkoming van HOV-Noord gaan de Gemeente Haarlem en de Provincie Noord-Holland een realisatieovereenkomst aan. Het college van B en W heeft aangegeven dat deze overeenkomst pas definitief is op het moment dat ook de commissie akkoord heeft gegeven op het definitief ontwerp.
In 2013 is het tracé voor HOV tussen Station Haarlem en Delftplein door de gemeenteraad vastgesteld. Het tracé loopt via de Rijksstraatweg en de bus gaat meerijden met het overige verkeer. Bij het opstellen van het ontwerp is nauw samengewerkt met betrokkenen en belanghebbenden. Hierbij is speciale aandacht gegeven aan het verbeteren van de verkeersveiligheid en de leefbaarheid, met name voor het langzaam verkeer (voetgangers en fietsers). Binnen deze randvoorwaarde zijn de doorstromingsmaatregelen voor de bus tot stand gekomen.
Voor de totstandkoming van HOV-Noord gaan de Gemeente Haarlem en de Provincie Noord-Holland een realisatieovereenkomst aan. Het college van B en W heeft aangegeven dat deze overeenkomst pas definitief is op het moment dat ook de commissie akkoord heeft gegeven op het definitief ontwerp.
Geen opmerkingen: