Luchtdrukprobleem station Delft volgend jaar aangepakt
Aannemer Constructif gaat vanaf begin 2019 werken aan het luchtdrukprobleem op station Delft. Met de maatregelen verbeteren we het comfort in de stationshal en kunnen de treinen weer harder door de spoortunnel rijden. Reizigers en winkeliers in het station hebben nu last van tocht en de treinen rijden 80 in plaats van 120 kilometer per uur.
Bij ingebruikname van het station in 2015 bleken de draaideuren vanzelf hard te gaan draaien als er een trein met hoge snelheid door de spoortunnel reed. ProRail heeft daarop de deuren verwijderd en de maximum snelheid van de treinen in de tunnel verlaagd. Lees meer over de achtergrond van de luchtdrukproblemen op station Delft.
De oorspronkelijke draaideuren hadden een dubbelfunctie. Naast toegangsdeuren waren het ook vluchtdeuren. In de nieuwe situatie zijn deze twee functies gescheiden en komen er aparte vluchtdeuren naast de versterkte draaideuren. Verder komen er ontluchtingskleppen in de bovengrondse stationshal. Op die manier zorgen we ervoor dat de lucht makkelijker het gebouw in en uit kan.
Bij ingebruikname van het station in 2015 bleken de draaideuren vanzelf hard te gaan draaien als er een trein met hoge snelheid door de spoortunnel reed. ProRail heeft daarop de deuren verwijderd en de maximum snelheid van de treinen in de tunnel verlaagd. Lees meer over de achtergrond van de luchtdrukproblemen op station Delft.
De oorspronkelijke draaideuren hadden een dubbelfunctie. Naast toegangsdeuren waren het ook vluchtdeuren. In de nieuwe situatie zijn deze twee functies gescheiden en komen er aparte vluchtdeuren naast de versterkte draaideuren. Verder komen er ontluchtingskleppen in de bovengrondse stationshal. Op die manier zorgen we ervoor dat de lucht makkelijker het gebouw in en uit kan.
Geen opmerkingen: