Tienduizenden auto’s erbij in Haarlem?
In Haarlem loopt de discussie over bussen in het centrum hoog op. Actieplatform Bus-kruit en ‘De Stekker in Haarlem’ willen bussen bannen uit het centrum en ‘hubs’ inrichten aan de rand van de stad. Een dodelijk plan voor het Haarlems openbaar vervoer. Een aan Bus-kruit verbonden stedenbouwkundige pleit zelfs voor het afschaffen van het centrale station in Haarlem. Léon Tebbens van Rover-Haarlem schreef er onderstaand opiniestuk over.
Tienduizenden auto’s erbij in Haarlem. Dat gaat gebeuren als alle bussen uit het centrum van de stad geweerd worden, zoals actiegroep Bus-kruit wil. En het worden er natuurlijk nog veel, veel meer als station Haarlem wordt afgeschaft als OV-knooppunt. En dan hebben we nog duizenden nieuwe bewoners van Haarlem Zuid-West, waar nu duizenden nieuwe woningen worden gebouwd maar goed OV ontbreekt. Ook deze nieuwe inwoners kunnen dan straks niet anders dan de auto pakken naar hun werk in Amsterdam, dwars door de binnenstad van Haarlem.
Tienduizenden auto’s erbij in Haarlem. Dat gaat gebeuren als alle bussen uit het centrum van de stad geweerd worden, zoals actiegroep Bus-kruit wil. En het worden er natuurlijk nog veel, veel meer als station Haarlem wordt afgeschaft als OV-knooppunt. En dan hebben we nog duizenden nieuwe bewoners van Haarlem Zuid-West, waar nu duizenden nieuwe woningen worden gebouwd maar goed OV ontbreekt. Ook deze nieuwe inwoners kunnen dan straks niet anders dan de auto pakken naar hun werk in Amsterdam, dwars door de binnenstad van Haarlem.
Geen opmerkingen: