NS en HTM helpen samen reiziger op pad in Den Haag
HTM, NS en de gemeente Den Haag rollen de rode loper uit voor reizigers die arriveren op Den Haag Centraal. Voortaan kunnen die met alle vragen terecht bij OV servicewinkel in de stationshal, die bemand wordt door stadsvervoerder HTM en spoorbedrijf NS. Bij deze OV servicewinkel, de allereerste in het land, kunnen bezoekers de weg vragen naar het strand of hun hotel, maar ook zien wat er te doen is in Den Haag. Daarnaast is er informatie voor reizigers die vertrekken vanaf Den Haag Centraal naar bestemmingen in binnen- of buitenland.
Het is het eerste voor de reiziger tastbare resultaat van de samenwerking tussen de gemeente Den Haag, NS en HTM, die in 2013 werd beklonken. De drie partijen spraken daarbij af flink te gaan investeren in het ov, om de bereikbaarheid van toplocaties in de stad te verbeteren, reizigers meer gemak te bieden en de ov-knooppunten, waar dagelijks duizenden reizigers in-, uit- en overstappen, veiliger en gemakkelijker te maken. De oprichting van één servicepunt voor de reiziger, waar het aanbod en de dienstverlening van NS en HTM samen komen, was één van de afspraken.
De Haagse wethouder Boudewijn Revis is ervan overtuigd dat de gezamenlijke service de aantrekkingskracht van de stad nog groter maakt. Revis: "Den Haag trekt steeds meer bezoekers, dagjesmensen en toeristen. We willen die een warm welkom heten, zodat hun eerste indruk van de stad meteen goed is. Dat gebeurt hier bij één van de belangrijkste entrees van de stad, Den Haag Centraal. In de OV servicewinkel kunnen ze vragen hoe ze snel en comfortabel bij hun hotel, het strand of congreslocatie kunnen komen. Zoeken of op plattegronden turen is er niet meer bij!"
Algemeen directeur HTM Jaap Bierman zegt dat de samenwerking voorwaarde is voor het doel van HTM om mensen met mensen te verbinden."Vandaar dat we hier ook reisinformatie over bijvoorbeeld Veolia-bussen aanbieden", zegt Bierman."Met deze prachtige nieuwe OV servicewinkel zetten NS, HTM en de gemeente Den Haag vandaag een belangrijke stap om het openbaar vervoer voor de reiziger eenvoudig en doeltreffend te maken. De medewerkers van HTM en NS helpen de reizigers graag en staan ze met raad en daad bij om hun weg in deze mooie stad te vinden!"
Financieel directeur NS Engelhardt Robbe gelooft in een naadloze reis van deur tot deur, waarbij tram, bus en trein goed op elkaar aansluiten. "De OV servicewinkel, waarbij verschillende vervoerders samenwerken, biedt de reiziger informatie over vertrek-, aankomsttijden en mogelijke alternatieven, zodat zijn reis met het openbaar vervoer soepel, simpel en snel verloopt. Zo wordt het openbaar vervoer steeds aantrekkelijker", aldus Robbe.
Het is het eerste voor de reiziger tastbare resultaat van de samenwerking tussen de gemeente Den Haag, NS en HTM, die in 2013 werd beklonken. De drie partijen spraken daarbij af flink te gaan investeren in het ov, om de bereikbaarheid van toplocaties in de stad te verbeteren, reizigers meer gemak te bieden en de ov-knooppunten, waar dagelijks duizenden reizigers in-, uit- en overstappen, veiliger en gemakkelijker te maken. De oprichting van één servicepunt voor de reiziger, waar het aanbod en de dienstverlening van NS en HTM samen komen, was één van de afspraken.
De Haagse wethouder Boudewijn Revis is ervan overtuigd dat de gezamenlijke service de aantrekkingskracht van de stad nog groter maakt. Revis: "Den Haag trekt steeds meer bezoekers, dagjesmensen en toeristen. We willen die een warm welkom heten, zodat hun eerste indruk van de stad meteen goed is. Dat gebeurt hier bij één van de belangrijkste entrees van de stad, Den Haag Centraal. In de OV servicewinkel kunnen ze vragen hoe ze snel en comfortabel bij hun hotel, het strand of congreslocatie kunnen komen. Zoeken of op plattegronden turen is er niet meer bij!"
Algemeen directeur HTM Jaap Bierman zegt dat de samenwerking voorwaarde is voor het doel van HTM om mensen met mensen te verbinden."Vandaar dat we hier ook reisinformatie over bijvoorbeeld Veolia-bussen aanbieden", zegt Bierman."Met deze prachtige nieuwe OV servicewinkel zetten NS, HTM en de gemeente Den Haag vandaag een belangrijke stap om het openbaar vervoer voor de reiziger eenvoudig en doeltreffend te maken. De medewerkers van HTM en NS helpen de reizigers graag en staan ze met raad en daad bij om hun weg in deze mooie stad te vinden!"
Financieel directeur NS Engelhardt Robbe gelooft in een naadloze reis van deur tot deur, waarbij tram, bus en trein goed op elkaar aansluiten. "De OV servicewinkel, waarbij verschillende vervoerders samenwerken, biedt de reiziger informatie over vertrek-, aankomsttijden en mogelijke alternatieven, zodat zijn reis met het openbaar vervoer soepel, simpel en snel verloopt. Zo wordt het openbaar vervoer steeds aantrekkelijker", aldus Robbe.
Geen opmerkingen: