Veel klachten over duurdere treinkaartjes NS
Rover ontvangt veel klachten over een aantal duurdere treinkaartjes en trajectabonnementen bij NS. Sinds 1 januari zijn de prijzen met 2,2% verhoogd, maar sommige reizigers constateren prijsverhogingen van wel meer dan 8%. De reden is dat NS op enkele plaatsen de tariefafstanden per 2016 heeft gewijzigd, waardoor sommige trajecten enkele dubbeltjes duurder zijn geworden en andere trajecten juist iets goedkoper. Bij trajectabonnementen kan dit verschil aardig oplopen.
Vorig jaar bleek dat er problemen kunnen ontstaan wanneer reizigers bij een overstap tussen twee NS-treinen genoodzaakt zijn een gesloten poortje te passeren. Door het tussentijds in- en uitchecken wordt in sommige situaties teveel saldo geïncasseerd bij de reiziger. Een van deze problemen treedt op wanneer zo’n poortjes-overstap plaatsvindt op een station dat op een afstand van 0 tariefeenheden ligt ten opzichte van het begin- of eindstation. Dit is bijvoorbeeld het geval bij reizigers die opstappen in Hilversum Mediapark en bij een overstap op station Hilversum de poortjes passeren. Om dit op te lossen heeft NS de afstanden van 0 tariefeenheden afgeschaft en de afstanden in die omgeving herberekend.
Vorig jaar bleek dat er problemen kunnen ontstaan wanneer reizigers bij een overstap tussen twee NS-treinen genoodzaakt zijn een gesloten poortje te passeren. Door het tussentijds in- en uitchecken wordt in sommige situaties teveel saldo geïncasseerd bij de reiziger. Een van deze problemen treedt op wanneer zo’n poortjes-overstap plaatsvindt op een station dat op een afstand van 0 tariefeenheden ligt ten opzichte van het begin- of eindstation. Dit is bijvoorbeeld het geval bij reizigers die opstappen in Hilversum Mediapark en bij een overstap op station Hilversum de poortjes passeren. Om dit op te lossen heeft NS de afstanden van 0 tariefeenheden afgeschaft en de afstanden in die omgeving herberekend.
Geen opmerkingen: