'Voorkom vertraging door herfstmaatregelen Groningen - Zwolle'
Het is goed dat NS tussen Groningen en Zwolle maatregelen neemt om vertragingen in de herfst te voorkomen, maar dit zou niet ten koste mogen gaan van aansluitingen en toegankelijkheid. Dat schrijft Rover samen met andere consumentenorganisaties in een advies binnen het Locov.
In de herfst zullen enkele sprinterdiensten tussen Groningen en Zwolle met oudere Sprinters (SGMm) worden gereden. Deze oude Sprinters hebben een Sandite-voorziening die er voor zorgt dat het spoor minder glad wordt door vallende bladeren. Rover is positief over deze maatregel, maar vindt dat dit niet ten koste mag gaan van aansluitingen en toegankelijkheid.
Normaal wordt het traject gereden met de moderne Sprinters Nieuwe Generatie (SNG). Omdat de oude Sprintertreinen minder snel kunnen optrekken dan de nieuwe, komen ze 1 minuut later aan op Zwolle. Hierdoor dreigen reizigers in deze trein de aansluiting op de Sprinter naar Lelystad te missen. Bovendien zijn de oude Sprinters niet volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking, wat een tijdelijke verslechtering betekent ten opzichte van de moderne treinen.
In de herfst zullen enkele sprinterdiensten tussen Groningen en Zwolle met oudere Sprinters (SGMm) worden gereden. Deze oude Sprinters hebben een Sandite-voorziening die er voor zorgt dat het spoor minder glad wordt door vallende bladeren. Rover is positief over deze maatregel, maar vindt dat dit niet ten koste mag gaan van aansluitingen en toegankelijkheid.
Normaal wordt het traject gereden met de moderne Sprinters Nieuwe Generatie (SNG). Omdat de oude Sprintertreinen minder snel kunnen optrekken dan de nieuwe, komen ze 1 minuut later aan op Zwolle. Hierdoor dreigen reizigers in deze trein de aansluiting op de Sprinter naar Lelystad te missen. Bovendien zijn de oude Sprinters niet volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking, wat een tijdelijke verslechtering betekent ten opzichte van de moderne treinen.
Geen opmerkingen: