Komend weekend geen treinverkeer tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist
In het weekend van 13 en 14 september verricht ProRail grootschalige werkzaamheden rond het spoor in Bunnik. Er worden damwanden ingebracht voor een nieuwe autotunnel onder het spoor door. Als de autotunnel klaar is, eind 2015, wordt de situatie rond station Bunnik een stuk veiliger. Door de werkzaamheden kunnen er geen treinen rijden tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.
Voordat op zaterdag de damwanden worden ingebracht wordt eerst het hele spoor weggehaald. Op zondag worden spoor en bovenleidingen teruggebouwd en vanaf maandag rijden de treinen weer. In het weekend kunnen er geen treinen rijden tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist. NS laat bussen rijden. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Nijmegen kunnen reizen via 's-Hertogenbosch. Reizigers wordt geadviseerd goed voorbereid op weg te gaan en de Reisplanner van NS te raadplegen.
De overweg Groeneweg in Bunnik wordt op termijn opgeheven. ProRail bouwt naast de autotunnel ook een fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor door. De voorbereidende werkzaamheden voor deze tunnel zijn intussen gestart. Eind 2015 zijn de autotunnel en de fiets- en voetgangerstunnel klaar. De veiligheid in Bunnik verbetert dan aanzienlijk, omdat wegen en spoor elkaar niet meer gelijkvloers kruisen.
Voordat op zaterdag de damwanden worden ingebracht wordt eerst het hele spoor weggehaald. Op zondag worden spoor en bovenleidingen teruggebouwd en vanaf maandag rijden de treinen weer. In het weekend kunnen er geen treinen rijden tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist. NS laat bussen rijden. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Nijmegen kunnen reizen via 's-Hertogenbosch. Reizigers wordt geadviseerd goed voorbereid op weg te gaan en de Reisplanner van NS te raadplegen.
De overweg Groeneweg in Bunnik wordt op termijn opgeheven. ProRail bouwt naast de autotunnel ook een fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor door. De voorbereidende werkzaamheden voor deze tunnel zijn intussen gestart. Eind 2015 zijn de autotunnel en de fiets- en voetgangerstunnel klaar. De veiligheid in Bunnik verbetert dan aanzienlijk, omdat wegen en spoor elkaar niet meer gelijkvloers kruisen.
Geen opmerkingen: