Rover lanceert volle treinen-app
Rover lanceert een app voor android waarmee reizigers kunnen doorgeven wanneer zij in een (over)volle trein zitten. Rover wil de meldingen gebruiken om nog eenvoudiger volle treinen in kaart te brengen voor spoorvervoerders zodat materieelinzet hier op aangepast kan worden. De app is gratis te downloaden via Google Play. Binnenkort verschijnt ook een app voor de iPhone, daarnaast kan ook gebruik gemaakt worden van de website www.volletreinen.nl.
Rover opende in december 2011 het online meldpunt volle treinen. Dit meldpunt bleek te voorzien in een behoefte van de reiziger en krijgt meer dan 10.000 meldingen per jaar te verwerken. NS liet meerdere malen aan Rover weten onder meer op basis van het meldpunt treinen te verlengen. Met de nieuwe app 'Meldpunt volle treinen' wordt melden nog makkelijker en krijgen we voor de vervoerders de beschikking over exactere gegevens. Hiernaast breidt NS breidt binnenkort de Reisplanner Xtra app uit met een feedback-knop waarmee reizigers deze herfst meldingen door kunnen geven aan NS over hun treinreis en eventueel te drukke treinen.
Via de app van Rover kunnen overvolle treinen van alle spoorvervoerders gemeld worden. Binnengekomen meldingen worden iedere dag automatisch aan NS doorgegeven, andere vervoerders ontvangen periodiek de meldingen. Het meldpunt geldt als aanvulling op de maatregelen die vervoerders zelf treffen en helpt Rover vinger aan de pols te houden. Zo zet NS deze herfst extra materieel in en wordt de drukte na de zomervakantie actief gemonitord.
Niet iedere volle trein is per definitie overvol, vooral sprinters zijn erop gebouwd reizigers staand te vervoeren. Daarnaast kunnen ook verstoringen er voor zorgen dat het drukker is of een andere trein dan gepland komt voorrijden. Rover roept reizigers op de trein te melden indien zij het langer dan 15 minuten zonder zitplaats moeten stellen. De nieuwe app is in samenwerking met NS tot stand gekomen.
Rover opende in december 2011 het online meldpunt volle treinen. Dit meldpunt bleek te voorzien in een behoefte van de reiziger en krijgt meer dan 10.000 meldingen per jaar te verwerken. NS liet meerdere malen aan Rover weten onder meer op basis van het meldpunt treinen te verlengen. Met de nieuwe app 'Meldpunt volle treinen' wordt melden nog makkelijker en krijgen we voor de vervoerders de beschikking over exactere gegevens. Hiernaast breidt NS breidt binnenkort de Reisplanner Xtra app uit met een feedback-knop waarmee reizigers deze herfst meldingen door kunnen geven aan NS over hun treinreis en eventueel te drukke treinen.
Via de app van Rover kunnen overvolle treinen van alle spoorvervoerders gemeld worden. Binnengekomen meldingen worden iedere dag automatisch aan NS doorgegeven, andere vervoerders ontvangen periodiek de meldingen. Het meldpunt geldt als aanvulling op de maatregelen die vervoerders zelf treffen en helpt Rover vinger aan de pols te houden. Zo zet NS deze herfst extra materieel in en wordt de drukte na de zomervakantie actief gemonitord.
Niet iedere volle trein is per definitie overvol, vooral sprinters zijn erop gebouwd reizigers staand te vervoeren. Daarnaast kunnen ook verstoringen er voor zorgen dat het drukker is of een andere trein dan gepland komt voorrijden. Rover roept reizigers op de trein te melden indien zij het langer dan 15 minuten zonder zitplaats moeten stellen. De nieuwe app is in samenwerking met NS tot stand gekomen.
Geen opmerkingen: