Onderzoek naar fietsparkeren op Hoofdstation Groningen
Op donderdag 18 september is een onderzoek gestart naar fietsparkeren en fietsgebruik op het Hoofdstation. Onder reizigers die met de fiets aankomen of juist vertrekken wordt tot en met 20 september een enquête gehouden. Het doel is om een goed beeld te krijgen van de behoefte aan fietsenstallingen en de goede locatie voor nieuwe fietsenstallingen op het Hoofdstation.
Het onderzoek richt zich met name op het gebruik van het openbaar vervoer voor of na het fietsen. In een studentenstad als Groningen komt maar liefst 46 procent van de treinreizigers met de fiets naar het station. De komende jaren moet er een flink aantal fietsparkeerplekken komen om in de groeiende behoefte te voorzien. Op het Hoofdstation zijn nu ongeveer 10.000 fietsparkeerplekken. In 2030 moeten dat er 17.500 zijn.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door de projectgroep van Groningen Spoorzone. De enquêteurs staan bij het Stadsbalkon, de fietsflat (naast het KPN-gebouw), de NS-stalling en aan de achterkant van het station bij de Achterweg. Voor een betrouwbaar onderzoek zijn ongeveer 500 ingevulde vragenlijsten nodig.
Het onderzoek richt zich met name op het gebruik van het openbaar vervoer voor of na het fietsen. In een studentenstad als Groningen komt maar liefst 46 procent van de treinreizigers met de fiets naar het station. De komende jaren moet er een flink aantal fietsparkeerplekken komen om in de groeiende behoefte te voorzien. Op het Hoofdstation zijn nu ongeveer 10.000 fietsparkeerplekken. In 2030 moeten dat er 17.500 zijn.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door de projectgroep van Groningen Spoorzone. De enquêteurs staan bij het Stadsbalkon, de fietsflat (naast het KPN-gebouw), de NS-stalling en aan de achterkant van het station bij de Achterweg. Voor een betrouwbaar onderzoek zijn ongeveer 500 ingevulde vragenlijsten nodig.
Geen opmerkingen: