Rover: Combineer Beneluxtrein met IC Direct
Rover en de consumentenorganisaties in het Locov adviseren NS en het Ministerie van IenM om de intercity naar Brussel, de ‘Beneluxtrein’, vanaf 2017 te combineren met de Intercity direct. De consumentenorganisaties zien dit als de meest effectieve manier om de reizigers een snellere verbinding te geven. Een snelheidsverbetering op de bestaande route levert te weinig tijdwinst op en heef negatieve gevolgen voor de dienstregeling in de Randstad.
Vanaf 2017 wordt de route van de Beneluxtrein tussen Rotterdam en Antwerpen verlegd naar de HSL-Zuid en worden stopplaatsen Dordrecht en Roosendaal vervangen door Breda en Noorderkempen. De uitwerking van NS laat zien dat de inpassing van de Beneluxtrein aanzienlijke negatieve gevolgen met zich meebrengt voor binnenlandse reizigers. Reizigers in Den Haag Laan van NOI en Nieuw Vennep zouden minder verbindingen krijgen, de voorgenomen verbetering van de bediening van Rotterdam Blaak wordt onmogelijk en de frequentieverbetering van de verbinding Hoofddorp – Amsterdam Centraal lukt maar half. Ook wordt de dienstregeling op een aantal plaatsen minder duidelijk wegens onregelmatige intervaltijden.
Vanaf 2017 wordt de route van de Beneluxtrein tussen Rotterdam en Antwerpen verlegd naar de HSL-Zuid en worden stopplaatsen Dordrecht en Roosendaal vervangen door Breda en Noorderkempen. De uitwerking van NS laat zien dat de inpassing van de Beneluxtrein aanzienlijke negatieve gevolgen met zich meebrengt voor binnenlandse reizigers. Reizigers in Den Haag Laan van NOI en Nieuw Vennep zouden minder verbindingen krijgen, de voorgenomen verbetering van de bediening van Rotterdam Blaak wordt onmogelijk en de frequentieverbetering van de verbinding Hoofddorp – Amsterdam Centraal lukt maar half. Ook wordt de dienstregeling op een aantal plaatsen minder duidelijk wegens onregelmatige intervaltijden.
Geen opmerkingen: