Trage start voor NS-spitsbus
De spitsbus die NS sinds kort laat rijden langs de lijn Amsterdam Sloterdijk – Castricum trekt vooralsnog alleen journalisten. Niet heel vreemd, aangezien de treinreiziger met de bus veel langer onderweg is. Toch is de spitsbus geen slechte poging van NS, als onderdeel van een groter pakket aan maatregelen, om de overvolle treinen te verlichten.
In december kondigde NS een pakket aan maatregelen aan om het materieeltekort dit jaar enigszins te verlichten. Zo blijven de Mat64-treinen langer op het spoor, worden meer reserves ingezet, wordt het treinenonderhoud efficiënter gepland en gaat NS op een aantal trajecten dus spitsbussen laten rijden naast de drukke treinen.
Dat de spitsbus geen daverend succes zou worden, liet zich eigenlijk al raden. Al eerder vond een extra bus tussen Nijmegen en Wijchen ook geen gretige aftrek. Treinreizigers die vaak in het bezit zijn van een duurbetaald abonnement, lijken het als armoe te zien om in de bus te stappen.
In december kondigde NS een pakket aan maatregelen aan om het materieeltekort dit jaar enigszins te verlichten. Zo blijven de Mat64-treinen langer op het spoor, worden meer reserves ingezet, wordt het treinenonderhoud efficiënter gepland en gaat NS op een aantal trajecten dus spitsbussen laten rijden naast de drukke treinen.
Dat de spitsbus geen daverend succes zou worden, liet zich eigenlijk al raden. Al eerder vond een extra bus tussen Nijmegen en Wijchen ook geen gretige aftrek. Treinreizigers die vaak in het bezit zijn van een duurbetaald abonnement, lijken het als armoe te zien om in de bus te stappen.
Geen opmerkingen: