Nieuw perron Ommen in gebruik
Reizigers op station Ommen hebben veel meer ruimte nu dinsdagochtend 19 februari het nieuwe zijperron in gebruik is genomen. Door ook hier treinen te laten stoppen, kan de drukte op het station beter worden gespreid.
Onder het motto “Nu nog wat krap, straks meer ruimte” is ProRail in oktober 2018 gestart met de bouw van het nieuwe zijperron. Voor de aanleg moest wel een strook parkeerplaatsen worden verplaatst naar een andere locatie. Station Ommen kende voorheen alleen een zogeheten eilandperron dat tussen twee sporen in ligt. Dat was erg smal. Nu heeft het station twee perrons en is er meer ruimte ontstaan voor de reizigers. Treinen die gelijktijdig aankomen en vertrekken hebben een eigen perron.
Afgelopen weekend werd er nog hard gewerkt op station Ommen aan de bouw van het nieuwe perron. Beide perrons zijn voorzien van nieuw perronmeubilair, wachtruimten en nieuwe bestrating. Ook is er energiezuinige ledverlichting aangebracht. Tegelijkertijd werd er ook perronspoor vernieuwd. Daarbij werden spoorstaven, dwarsliggers (bielzen) en ballast (spoorgrind) vervangen.
Onder het motto “Nu nog wat krap, straks meer ruimte” is ProRail in oktober 2018 gestart met de bouw van het nieuwe zijperron. Voor de aanleg moest wel een strook parkeerplaatsen worden verplaatst naar een andere locatie. Station Ommen kende voorheen alleen een zogeheten eilandperron dat tussen twee sporen in ligt. Dat was erg smal. Nu heeft het station twee perrons en is er meer ruimte ontstaan voor de reizigers. Treinen die gelijktijdig aankomen en vertrekken hebben een eigen perron.
Afgelopen weekend werd er nog hard gewerkt op station Ommen aan de bouw van het nieuwe perron. Beide perrons zijn voorzien van nieuw perronmeubilair, wachtruimten en nieuwe bestrating. Ook is er energiezuinige ledverlichting aangebracht. Tegelijkertijd werd er ook perronspoor vernieuwd. Daarbij werden spoorstaven, dwarsliggers (bielzen) en ballast (spoorgrind) vervangen.
Geen opmerkingen: