Vernieuwing Amstelveenlijn: waarom nodig en wat gaat er gebeuren?
De Amstelveenlijn, sneltram 51, wordt vernieuwd. En dat is hard nodig. De lijn is, nagenoeg in zijn huidige
vorm, in gebruik sinds 1990 en uitgegroeid tot een belangrijke schakel
in het regionale openbaar vervoer. Maar de huidige sneltrams zijn
verouderd, vaak overvol, rijden niet vaak genoeg en zijn gevoelig voor
storingen. Ook is de verkeersveiligheid rondom de lijn niet optimaal.
De nieuwe Amsteltram, die eind 2020 gerealiseerd moet zijn, zal vanaf Station Zuid tot Uithoorn worden doorgetrokken. Door de werkzaamheden die starten op 3 maart 2019 zal lijn 51 tot de ingebruikname van de Amsteltram worden vervangen door: Buslijnen 347, 348, 357,358, 55 en pendelbus 551.
Tram 5 rijdt gedurende de gehele bouwperiode, met uitzondering van de zomervakantie in 2019 en vijf weekenden verdeeld over 2019 en 2020; in die periodes wordt tram 5 vervangen door bus 45.
De nieuwe Amsteltram, die eind 2020 gerealiseerd moet zijn, zal vanaf Station Zuid tot Uithoorn worden doorgetrokken. Door de werkzaamheden die starten op 3 maart 2019 zal lijn 51 tot de ingebruikname van de Amsteltram worden vervangen door: Buslijnen 347, 348, 357,358, 55 en pendelbus 551.
Tram 5 rijdt gedurende de gehele bouwperiode, met uitzondering van de zomervakantie in 2019 en vijf weekenden verdeeld over 2019 en 2020; in die periodes wordt tram 5 vervangen door bus 45.
Geen opmerkingen: