Ads Top

Eind 2019 op de stations: vernieuwde klapperbord

Het lange wachten van treinreizigers wordt beloond. Op station Utrecht, Den Haag en Rotterdam keren de bekende klapperborden met reisinformatie eind dit jaar terug. Hoe nostalgisch het klappergeluid ook door de stationshal galmde, het was tijd voor vernieuwing. ProRail en NS steken het klapperbord in een modern jasje. Het idee blijft hetzelfde. Een centraal punt in de stationshal waar alle vertrektijden getoond worden en waardoor reizigers in één oogopslag kunnen zien of zij nog een kop koffie kunnen halen, haast moeten maken of wat het reisadvies is bij een storing.

Het nieuwe klapperbord is een digitaal scherm en toont de vertrektijden van het komend half uur. Per stationshal is bekeken wat de juiste locatie voor het reisinformatiescherm is. Hierbij is rekening gehouden met loopstromen, leesbaarheid vanuit alle hoeken van de hal en het stationsinterieur. De schermen worden door leveranciers KITT Engineering BV en Ngage Media BV speciaal ontworpen voor de verschillende stations.

Als alles volgens plan verloopt, hangen de drie reisinformatieschermen aan het einde van dit jaar. Op Utrecht Centraal keert het scherm van 8 x 4.5 meter terug op de oude vertrouwde plek: midden in de stationshal. Voor de reisinformatieschermen op station Den Haag en Rotterdam is na de verbouwing een nieuw plekje gevonden: voor de poortjes aan de centrumzijde van het station. De schermen op station Den Haag en Rotterdam worden 7.0 x 2.0 meter en 9.5 x 1.75 meter groot.

Op station Schiphol hangt sinds begin dit jaar een soortgelijk groot reisinformatiescherm. De nieuwe reisinformatieschermen bieden reizigers vanaf een afstand direct de actuele reisinformatie. Jammer voor velen, maar de nieuwe reisinformatieschermen maken geen klappergeluiden meer..




Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.