Extra fietsenstalling westzijde station Den Bosch
Er komt een tijdelijke fietsenstalling met ongeveer 800 plaatsen aan de westzijde van het station in ’s-Hertogenbosch. Daar komt ook een extra uitgiftepunt voor ongeveer 275 OV/deel-fietsen. Tot slot willen we werknemers rondom het station stimuleren meer per trein te laten reizen.
Wethouder Ufuk Kâhya: “Wij geven een hoge prioriteit aan het doorontwikkelen van het station en de directe omgeving. En we maken hiervoor nu de plannen. Maar op dit moment is een oplossing voor het stallen van fietsen aan de westzijde hard nodig. We zijn dan ook enthousiast dat er een tijdelijke stalling gaat komen. En we ook extra OV/deelfietsen krijgen. De stalling en de extra deelfietsen dragen volop bij aan onze ambitie om te zorgen voor goed en duurzaam vervoer in onze gemeente.”
Deze maatregelen nemen we samen met het Rijk, de Provincie Gelderland, de Provincie Noord-Brabant en de Regio Rivierenland. Door samen te werken met andere overheden, kunnen we op korte termijn maatregelen rond het station nemen. Deze maatregelen dragen ook bij aan het oplossen van problemen op de A2 tussen knooppunten Deil en Vught.
De overheden werken samen aan een ‘Verkenning’ naar een robuuste lange termijn oplossing voor de A2. Tegelijkertijd nemen we maatregelen die op korte termijn de A2 ontlasten. Zo versterken we openbaar vervoer knooppunten, leggen een snelfietsroute van Zaltbommel naar ’s-Hertogenbosch aan en werken samen met grote werkgevers.
De komende tijd werken we deze maatregelen voor het station ’s-Hertogenbosch verder uit. Als er eind 2020 uitvoeringsbesluiten genomen worden, dan kunnen we aan de slag. De maatregelen zijn eind 2023 klaar. Het totaalpakket aan korte termijn maatregelen kost 45,9 miljoen euro. Alle partners in het programma betalen mee aan dit pakket.
Wethouder Ufuk Kâhya: “Wij geven een hoge prioriteit aan het doorontwikkelen van het station en de directe omgeving. En we maken hiervoor nu de plannen. Maar op dit moment is een oplossing voor het stallen van fietsen aan de westzijde hard nodig. We zijn dan ook enthousiast dat er een tijdelijke stalling gaat komen. En we ook extra OV/deelfietsen krijgen. De stalling en de extra deelfietsen dragen volop bij aan onze ambitie om te zorgen voor goed en duurzaam vervoer in onze gemeente.”
Deze maatregelen nemen we samen met het Rijk, de Provincie Gelderland, de Provincie Noord-Brabant en de Regio Rivierenland. Door samen te werken met andere overheden, kunnen we op korte termijn maatregelen rond het station nemen. Deze maatregelen dragen ook bij aan het oplossen van problemen op de A2 tussen knooppunten Deil en Vught.
De overheden werken samen aan een ‘Verkenning’ naar een robuuste lange termijn oplossing voor de A2. Tegelijkertijd nemen we maatregelen die op korte termijn de A2 ontlasten. Zo versterken we openbaar vervoer knooppunten, leggen een snelfietsroute van Zaltbommel naar ’s-Hertogenbosch aan en werken samen met grote werkgevers.
De komende tijd werken we deze maatregelen voor het station ’s-Hertogenbosch verder uit. Als er eind 2020 uitvoeringsbesluiten genomen worden, dan kunnen we aan de slag. De maatregelen zijn eind 2023 klaar. Het totaalpakket aan korte termijn maatregelen kost 45,9 miljoen euro. Alle partners in het programma betalen mee aan dit pakket.
Geen opmerkingen: