Rover betreurt afschaffen korting
Rover betreurt het besluit van NS om per 1 januari 2021 de middagspitskorting af te schaffen binnen het voordeelurenabonnement (VDU). Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov hebben negatief op het afschaffen geadviseerd.
Toen NS in 2011 besloot de voordeelurenkaart af te schaffen, is het Rover gelukt om dit abonnement toch te behouden voor de reizigers die er al gebruik van maakten. Anno 2019 wordt de VDU-kaart nog door ruim 700.000 reizigers gebruikt. NS wil de spits verder ontlasten door de middagspitskorting per 2021 af te schaffen voor deze groep reizigers. Rover is hier niet door overtuigd, aangezien het aantal VDU-abonnementhouders wat frequent in de middagspits reist zeer klein is.
Na het negatieve advies besloot NS het voordeelurenabonnement inclusief Keuzedagen wel te behouden, maar de middagspits alsnog te schrappen. Ter 'compensatie' verlaagt NS het abonnementsgeld met 7 euro, wat niet in verhouding staat tot het verlies van korting. Rover ontvangt dan ook veel klachten over deze wijziging. Veel reizigers beschouwen de wijzigingen als een vorm van contractbreuk. NS mag dit soort wijzigingen echter volgens de productvoorwaarden wel degelijk doorvoeren. VDU-kaarthouders ontvangen nog bericht van NS en zullen dan ook de gelegenheid krijgen om desgewenst het abonnement per direct op te zeggen en naar rato een deel van het abonnementsgeld terug te ontvangen.
Toen NS in 2011 besloot de voordeelurenkaart af te schaffen, is het Rover gelukt om dit abonnement toch te behouden voor de reizigers die er al gebruik van maakten. Anno 2019 wordt de VDU-kaart nog door ruim 700.000 reizigers gebruikt. NS wil de spits verder ontlasten door de middagspitskorting per 2021 af te schaffen voor deze groep reizigers. Rover is hier niet door overtuigd, aangezien het aantal VDU-abonnementhouders wat frequent in de middagspits reist zeer klein is.
Na het negatieve advies besloot NS het voordeelurenabonnement inclusief Keuzedagen wel te behouden, maar de middagspits alsnog te schrappen. Ter 'compensatie' verlaagt NS het abonnementsgeld met 7 euro, wat niet in verhouding staat tot het verlies van korting. Rover ontvangt dan ook veel klachten over deze wijziging. Veel reizigers beschouwen de wijzigingen als een vorm van contractbreuk. NS mag dit soort wijzigingen echter volgens de productvoorwaarden wel degelijk doorvoeren. VDU-kaarthouders ontvangen nog bericht van NS en zullen dan ook de gelegenheid krijgen om desgewenst het abonnement per direct op te zeggen en naar rato een deel van het abonnementsgeld terug te ontvangen.
Geen opmerkingen: