NS maakt abonnementen flexibel; 40% middagspitskorting vervalt in 2021
Flexibel, eenvoudiger en betere spitsspreiding, dat is wat NS beoogt met een update van NS-abonnementen volgend jaar. Ruim een miljoen abonnementhouders worden de komende tijd door NS persoonlijk geïnformeerd.
NS Flex wordt standaard voor de meeste abonnementen en het aantal verschillende abonnementsvormen wordt gehalveerd van 22 naar 11. Om reizigers in de spits meer kans op een zitplaats te bieden, stopt NS vanaf 2021 met het geven van 40 procent korting tijdens de middagspits.
Toenemende drukte tijdens de spits is voor NS reden om alleen het reizen in de daluren extra te stimuleren met korting. Het Voordeelurenabonnement is het laatste abonnement met 40 procent middagspitskorting en wordt al sinds 2011 niet meer verkocht.
Aan de ene kant verdwijnt vanaf 2021 voor reizigers die nu nog een Voordeelurenabonnement hebben de korting tijdens de middagspits. Aan de andere kant wordt de kans op een zitplaats groter voor reizigers die het volledige tarief betalen. Het Voordeelurenabonnement zonder middagspitskorting wordt zeven euro goedkoper.
Ook Keuzedagen zijn vanaf 2021 alleen geldig in de daluren. Daar staat tegenover dat alle Keuzedagen straks het hele jaar te gebruiken zijn, in plaats van elk gedurende een periode van twee maanden. Met Keuzedagen reizen abonnementhouders van 60 jaar of ouder zeven dagen per jaar onbeperkt met de trein.
NS Flex is straks beschikbaar voor alle NS-abonnementen en wordt standaard voor abonnementen Altijd Vrij, Traject Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Voordeel. De Flex-abonnementen worden in prijs verlaagd waardoor het prijsverschil met andere abonnementen vervalt. Abonnementhouders zijn met NS Flex af van het saldoladen en ook de verplichte borg van tien euro op de OV-chipkaart is niet meer nodig. Abonnementhouders zitten nergens aan vast en kunnen maandelijks hun abonnement aanpassen of stopzetten, bijvoorbeeld tijdens de vakantie. Online en in de NS-app hebben reizigers inzicht in de gemaakte reiskosten per trein, bus, tram, metro en OV-fiets. Ook kunnen ze daar eenvoudig switchen naar de eersteklas, zelfs ná het inchecken.
NS Flex wordt standaard voor de meeste abonnementen en het aantal verschillende abonnementsvormen wordt gehalveerd van 22 naar 11. Om reizigers in de spits meer kans op een zitplaats te bieden, stopt NS vanaf 2021 met het geven van 40 procent korting tijdens de middagspits.
Toenemende drukte tijdens de spits is voor NS reden om alleen het reizen in de daluren extra te stimuleren met korting. Het Voordeelurenabonnement is het laatste abonnement met 40 procent middagspitskorting en wordt al sinds 2011 niet meer verkocht.
Aan de ene kant verdwijnt vanaf 2021 voor reizigers die nu nog een Voordeelurenabonnement hebben de korting tijdens de middagspits. Aan de andere kant wordt de kans op een zitplaats groter voor reizigers die het volledige tarief betalen. Het Voordeelurenabonnement zonder middagspitskorting wordt zeven euro goedkoper.
Ook Keuzedagen zijn vanaf 2021 alleen geldig in de daluren. Daar staat tegenover dat alle Keuzedagen straks het hele jaar te gebruiken zijn, in plaats van elk gedurende een periode van twee maanden. Met Keuzedagen reizen abonnementhouders van 60 jaar of ouder zeven dagen per jaar onbeperkt met de trein.
NS Flex is straks beschikbaar voor alle NS-abonnementen en wordt standaard voor abonnementen Altijd Vrij, Traject Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Voordeel. De Flex-abonnementen worden in prijs verlaagd waardoor het prijsverschil met andere abonnementen vervalt. Abonnementhouders zijn met NS Flex af van het saldoladen en ook de verplichte borg van tien euro op de OV-chipkaart is niet meer nodig. Abonnementhouders zitten nergens aan vast en kunnen maandelijks hun abonnement aanpassen of stopzetten, bijvoorbeeld tijdens de vakantie. Online en in de NS-app hebben reizigers inzicht in de gemaakte reiskosten per trein, bus, tram, metro en OV-fiets. Ook kunnen ze daar eenvoudig switchen naar de eersteklas, zelfs ná het inchecken.
Geen opmerkingen: