Transportmuseum deze zomer open
Het Nederlands Transport Museum in Nieuw-Vennep zal de komende zomervakantie de deuren van enkele van haar meest waardevolle collectiestukken openzetten zodat onze bezoekers terug kunnen gaan in de tijd!
Sinds de aanschaf en de afgelopen conserveringsperiode is het immens populaire TEE-treinstel deze zomer open voor publiek. Trots wil het museum laten zien hoeveel vorderingen de enthousiaste (en fanatieke) club vrijwilligers heeft gemaakt. In het restauratierijtuig kan gekeken worden naar de keuken en de restaurantvoorzieningen en in de twee passagiersrijtuigen kan men kijken naar de coupés en hoe netjes ze (voorlopig) weer zijn opgeknapt. Naast het TEE-treinstel zijn ook de eerste Amsterdamse Metro (De Zilvermeeuw) én de oudste Haagse PCC-tram open voor het publiek.
Ook in het pareltje van de collectie, de Douglas DC-2 uit 1934, kunnen mensen rondkijken en in de Fouga straaljager mogen bezoekers zelfs even plaatsnemen. In de DC-2 reis je terug naar hoe passagiers, in luxe, bijna 100 jaar geleden reisden en in de Fouga kunnen volwassenen en kinderen zich even een straaljagerpiloot voelen.
Naast de Twin-Coach bus van Maarse en Kroon uit de jaren veertig zijn er twee unieke bussen te bezichtigen:
De Koninklijke bus waarin toenmalig Koningin Juliana en Prins Bernhard door Nederland rondreden (inclusief toilet en bar) én de hypermoderne ‘Superbus’ die door Wubbo Ockels bedacht en gemaakt is.
Daarnaast zal het museum, indien er voldoende belangstelling is, rondritten in historische bussen maken (3 euro per persoon). Kinderen kunnen een speurtocht doen, spelen met speelgoed, springen op het springkussen of vliegtuigjes vouwen en gooien. Iedereen kan altijd een vrijwilliger aanspreken als men uitleg wil over een object in het 7.500 m² grote museum.
Sinds de aanschaf en de afgelopen conserveringsperiode is het immens populaire TEE-treinstel deze zomer open voor publiek. Trots wil het museum laten zien hoeveel vorderingen de enthousiaste (en fanatieke) club vrijwilligers heeft gemaakt. In het restauratierijtuig kan gekeken worden naar de keuken en de restaurantvoorzieningen en in de twee passagiersrijtuigen kan men kijken naar de coupés en hoe netjes ze (voorlopig) weer zijn opgeknapt. Naast het TEE-treinstel zijn ook de eerste Amsterdamse Metro (De Zilvermeeuw) én de oudste Haagse PCC-tram open voor het publiek.
Ook in het pareltje van de collectie, de Douglas DC-2 uit 1934, kunnen mensen rondkijken en in de Fouga straaljager mogen bezoekers zelfs even plaatsnemen. In de DC-2 reis je terug naar hoe passagiers, in luxe, bijna 100 jaar geleden reisden en in de Fouga kunnen volwassenen en kinderen zich even een straaljagerpiloot voelen.
Naast de Twin-Coach bus van Maarse en Kroon uit de jaren veertig zijn er twee unieke bussen te bezichtigen:
De Koninklijke bus waarin toenmalig Koningin Juliana en Prins Bernhard door Nederland rondreden (inclusief toilet en bar) én de hypermoderne ‘Superbus’ die door Wubbo Ockels bedacht en gemaakt is.
Daarnaast zal het museum, indien er voldoende belangstelling is, rondritten in historische bussen maken (3 euro per persoon). Kinderen kunnen een speurtocht doen, spelen met speelgoed, springen op het springkussen of vliegtuigjes vouwen en gooien. Iedereen kan altijd een vrijwilliger aanspreken als men uitleg wil over een object in het 7.500 m² grote museum.
Geen opmerkingen: