Ads Top

Rover en TreinTramBus vragen compensatie Thalys-reizigers

Passagiers die deze zomer met de Thalys gestrand raakten, kregen niet waar zij recht op hebben. Dit schrijven reizigersverenigingen Rover en TreinTramBus in een brief aan Thalys en NS International. De reizigersorganisaties vragen om een ruimhartige compensatie en maatregelen om herhaling te voorkomen.

Pech met de trein kan altijd voorkomen, vervolgens is het aan het vervoersbedrijf om gestrande reizigers verder te helpen. Dit gebeurde echter niet toen vorige maand meerdere Thalys-treinen tot stilstand kwamen. Inmiddels hebben meerdere reizigers zich bij Rover gemeld met de klacht dat zij zelf ander vervoer of hotelovernachtingen moesten regelen en betalen.

Rover en TreinTramBus wijzen Thalys op een morele plicht om alle kosten te vergoeden die gestrande reizigers hebben gemaakt. Ook vragen de organisaties om evaluatie en verbetering van maatregelen bij verstoringen. Zo zouden reizigers voortaan sneller uit de trein geëvacueerd moeten worden, zeker wanneer de airconditioning uitvalt bij extreme hitte en de veiligheid en gezondheid in de trein niet kan worden gewaarborgd. Rover en TreinTramBus zien graag dat de trein een beter alternatief wordt voor het vliegtuig en de auto, daarvoor is goede dienstverlening van groot belang.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.