Brief Rover en LSVb over 'uitgestudeerdenaanbod'
Rover en de Landelijkse Studenten Vakbond (LSVb) vragen NS om studenten die niet van het voormalig uitgestudeerdenaanbod gebruik konden maken, het aanbod opnieuw te doen.
Wegens technische problemen met de NS-website konden veel studenten het aangeboden voordeelurenabonnement niet bestellen.
Om studenten in het OV te behouden, biedt NS ze na het afstuderen éénmalig korting op een abonnement of zelfs een jaar lang gratis gebruik van het Dal Voordeel abonnement. Vóór 15 januari mochten studenten gratis het voordeelurenabonnement oude stijl bestellen waarmee zij ook in de middagspits met korting kunnen reizen. Een mooi aanbod, niet vreemd dus dat veel afgestudeerden graag gebruik wilden maken van dit “uitgestudeerdenaanbod”.
Helaas bleek het aanbod in de praktijk voor velen niet te bestellen omdat het reisproduct niet aan de OV-chipkaart gekoppeld kon worden. Afgestudeerden die door deze technische problemen de aanbieding zijn misgelopen, kunnen nu gebruik maken van het nieuwe aanbod om een kortingskaart met minder ruime daluren te bestellen. Rover en LSVb vinden de oplossing niet eerlijk: de eerdere aanbieding was tenslotte aantrekkelijker en eenmaal aangeboden is aangeboden.
“Wanneer NS een bepaalde aanbieding doet, moet het ook gewoon mogelijk zijn hier gebruik van te maken. Tijdelijk technisch falen van het systeem mag geen reden zijn om het aangeboden product dan maar in het geheel niet meer te leveren”, stellen Rover en LSVb in een brief aan NS. De partijen vragen NS om een oplossing te vinden waardoor gedupeerde studenten die de aanbieding voor het uitgestudeerdenaanbod oude stijl ontvingen maar hiervan geen gebruik konden maken, dit alsnog kunnen doen.
Wegens technische problemen met de NS-website konden veel studenten het aangeboden voordeelurenabonnement niet bestellen.
Om studenten in het OV te behouden, biedt NS ze na het afstuderen éénmalig korting op een abonnement of zelfs een jaar lang gratis gebruik van het Dal Voordeel abonnement. Vóór 15 januari mochten studenten gratis het voordeelurenabonnement oude stijl bestellen waarmee zij ook in de middagspits met korting kunnen reizen. Een mooi aanbod, niet vreemd dus dat veel afgestudeerden graag gebruik wilden maken van dit “uitgestudeerdenaanbod”.
Helaas bleek het aanbod in de praktijk voor velen niet te bestellen omdat het reisproduct niet aan de OV-chipkaart gekoppeld kon worden. Afgestudeerden die door deze technische problemen de aanbieding zijn misgelopen, kunnen nu gebruik maken van het nieuwe aanbod om een kortingskaart met minder ruime daluren te bestellen. Rover en LSVb vinden de oplossing niet eerlijk: de eerdere aanbieding was tenslotte aantrekkelijker en eenmaal aangeboden is aangeboden.
“Wanneer NS een bepaalde aanbieding doet, moet het ook gewoon mogelijk zijn hier gebruik van te maken. Tijdelijk technisch falen van het systeem mag geen reden zijn om het aangeboden product dan maar in het geheel niet meer te leveren”, stellen Rover en LSVb in een brief aan NS. De partijen vragen NS om een oplossing te vinden waardoor gedupeerde studenten die de aanbieding voor het uitgestudeerdenaanbod oude stijl ontvingen maar hiervan geen gebruik konden maken, dit alsnog kunnen doen.
Geen opmerkingen: