Rover wil compensatie voor busreizigers naar Kleve
Rover wil dat Breng compensatie biedt aan reizigers die door de defecte chipkaartapparatuur in de bus naar Kleve gedupeerd zijn. Door aanhoudende storingen wordt de chipkaart op de Duitse bus 58 van het NIAG tussen Nijmegen en Kleve geweigerd.
Met name studenten en reizigers met een (kortings)abonnement zijn nu gedwongen een duurder papieren kaartje te kopen. Rover vindt het onacceptabel dat de reiziger de rekening betaalt voor de aanhoudende chipkaartproblemen.
Veel inwoners van het Nederlands-Duitse grensgebied maken gebruik van buslijn 58 van het NIAG tussen Nijmegen en het Duitse Kleve en Emmerich. De bus is voorzien van een Nederlandse OV-chipkaartlezer maar deze geeft veel problemen. Doordat het Duitse NIAG de problemen inmiddels zat is, worden reizigers nu gedwongen een duurder papieren kaartje te kopen. Dit treft ook reizigers die uitsluitend het Nederlandse deel van deze lijn gebruiken. Reizigers die alleen met de chipkaart kunnen betalen, worden zonder pardon geweigerd.
Volgens de oorspronkelijke overeenkomst tussen het Duitse NIAG en het Nederlandse Novio, inmiddels opgevolgd door Breng, is alleen de Nederlandse partij aanspreekpunt bij klachten over de OV-chipkaart. Rover vindt daarom dat Breng reizigers het teveel betaalde bedrag moet vergoeden en roept reizigers op een compensatieclaim in te dienen.
Met name studenten en reizigers met een (kortings)abonnement zijn nu gedwongen een duurder papieren kaartje te kopen. Rover vindt het onacceptabel dat de reiziger de rekening betaalt voor de aanhoudende chipkaartproblemen.
Veel inwoners van het Nederlands-Duitse grensgebied maken gebruik van buslijn 58 van het NIAG tussen Nijmegen en het Duitse Kleve en Emmerich. De bus is voorzien van een Nederlandse OV-chipkaartlezer maar deze geeft veel problemen. Doordat het Duitse NIAG de problemen inmiddels zat is, worden reizigers nu gedwongen een duurder papieren kaartje te kopen. Dit treft ook reizigers die uitsluitend het Nederlandse deel van deze lijn gebruiken. Reizigers die alleen met de chipkaart kunnen betalen, worden zonder pardon geweigerd.
Volgens de oorspronkelijke overeenkomst tussen het Duitse NIAG en het Nederlandse Novio, inmiddels opgevolgd door Breng, is alleen de Nederlandse partij aanspreekpunt bij klachten over de OV-chipkaart. Rover vindt daarom dat Breng reizigers het teveel betaalde bedrag moet vergoeden en roept reizigers op een compensatieclaim in te dienen.
Geen opmerkingen: