Arnhem en Nijmegen krijgen meer nachttreinen
Arnhem en Nijmegen zijn vanaf 14 december 2014 op vrijdag- en zaterdagnacht beter bereikbaar per trein. NS laat per weekend vijf late treinen extra rijden op het traject Utrecht, Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen. Dat zijn de Nederlandse Spoorwegen overeengekomen met de Stadsregio Arnhem Nijmegen, Provincie Gelderland en de gemeenten Arnhem en Nijmegen.
De trein van 2.00 uur die nu al op zaterdag rijdt van Utrecht naar Arnhem en Nijmegen, gaat ook op vrijdagnacht rijden en stopt tevens op de stations Driebergen-Zeist, Veenendaal-De Klomp en Ede-Wageningen. Op vrijdag- en zaterdagnacht vertrekken treinen om 00.57 uur en 01.57 uur vanuit Nijmegen naar Arnhem en Utrecht. Deze treinen stoppen tussendoor ook op station Ede-Wageningen. In Utrecht sluiten deze treinen aan op de nachttreinen van en naar Amsterdam.
Gedeputeerde Conny Bieze: 'De nachttrein moet de verbinding tussen Arnhem/Nijmegen en de Randstad versterken. Dat is goed nieuws voor passagiers uit deze regio die vooral in de hoogzomer vroeg op Schiphol moeten zijn of die na een concert in de Randstad nu niet met het openbaar vervoer terug kunnen omdat er zo laat geen treinen meer rijden.'
Vier partijen hebben een financiële bijdrage aan deze proef toegezegd: Stadsregio Arnhem Nijmegen, Provincie Gelderland en de steden Arnhem en Nijmegen dragen samen 125.000 euro per jaar bij. Gezamenlijke doelstelling is dat het nachtnet na drie jaar zonder bijdrage van de regiopartners moet kunnen functioneren.
De trein van 2.00 uur die nu al op zaterdag rijdt van Utrecht naar Arnhem en Nijmegen, gaat ook op vrijdagnacht rijden en stopt tevens op de stations Driebergen-Zeist, Veenendaal-De Klomp en Ede-Wageningen. Op vrijdag- en zaterdagnacht vertrekken treinen om 00.57 uur en 01.57 uur vanuit Nijmegen naar Arnhem en Utrecht. Deze treinen stoppen tussendoor ook op station Ede-Wageningen. In Utrecht sluiten deze treinen aan op de nachttreinen van en naar Amsterdam.
Gedeputeerde Conny Bieze: 'De nachttrein moet de verbinding tussen Arnhem/Nijmegen en de Randstad versterken. Dat is goed nieuws voor passagiers uit deze regio die vooral in de hoogzomer vroeg op Schiphol moeten zijn of die na een concert in de Randstad nu niet met het openbaar vervoer terug kunnen omdat er zo laat geen treinen meer rijden.'
Vier partijen hebben een financiële bijdrage aan deze proef toegezegd: Stadsregio Arnhem Nijmegen, Provincie Gelderland en de steden Arnhem en Nijmegen dragen samen 125.000 euro per jaar bij. Gezamenlijke doelstelling is dat het nachtnet na drie jaar zonder bijdrage van de regiopartners moet kunnen functioneren.
Geen opmerkingen: