Ads Top

Hinder voor reizigers door werk aan nieuwe onderdoorgangen

Een deel van de reizigers op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk krijgt van 27 april tot en met 8 mei te maken met hinder op het spoor. Vanwege de bouw van twee nieuwe onderdoorgangen, breekt ProRail het spoor tijdelijk op in Didam en Doetinchem.
Tussen Arnhem en Zevenaar blijven de treinen rijden. Maar voor wie verder reist, is het traject tussen Zevenaar en Wehl alleen per bus bereikbaar. Tussen Wehl en Winterwijk rijden meestentijds ook treinen. Reizigers wordt geadviseerd vooraf goed te informeren naar de gevolgen voor hun reis en rekening te houden met extra reistijd.
Deze week starten vervoerders Arriva en Breng met een informatiecampagne onder de reizigers. Er is een uitgebreid pakket met alternatief vervoer ontwikkeld voor de op handen zijnde 12-daagse spoorvernieuwing. Zie daarvoor ook de bijlage.

-27 april t/m 2 mei en 5 mei t/m 8 mei

• Treinen Arnhem-Zevenaar en Wehl-Winterswijk rijden
volgens dienstregeling (tussen Wehl en Doetinchem
elk half uur een trein).
• Snelbussen tussen Zevenaar en Doetinchem
(op maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur).
• Stopbussen tussen Zevenaar en Wehl.
• Nachttreinen van 26 op 27 april van Arnhem tot Zevenaar,
verder naar Doetinchem per bus.

-3 mei en 4 mei

• Treinen Arnhem-Zevenaar rijden volgens dienstregeling.
• Snelbussen tussen Zevenaar en Doetinchem.
• Stopbussen tussen Zevenaar en Wehl.
• Stopbussen tussen Zevenaar en Winterswijk.
• Reist u vanuit Aalten of Winterswijk naar Arnhem? U kunt dan sneller via Zutphen reizen.

-Goed om te weten

• De bussen vertrekken van de voorpleinen van de stations.
• U dient op de stations in en uit te checken.
• Mindervaliden kunnen tot 24 uur voor de reis alternatief
vervoer aanvragen via de klantenservice (026-2142140).
• Fietsen meenemen in de bus is niet mogelijk.
• Laatste aansluitingen kunnen niet gegarandeerd
worden, ga voor de zekerheid eerder op reis

Onderdoorgang Didam

Een nieuwe randweg, een nieuwe wijk, én een nieuwe school in de buurt van het spoor in Didam. Dat brengt een flinke groei van het verkeer met zich mee. En dus meer drukte op de kruising met het spoor bij de Kerkwijkweg. Om de kruising veiliger te maken, vervangen we de spoorwegovergang door een onderdoorgang. Dat is veiliger én betrouwbaarder.

Uitzonderlijk

De onderdoorgang wordt 120 meter lang en 21 meter breed. Om de onderdoorgang onder het spoor te krijgen en goed te kunnen aansluiten op het wegennet, verhogen we een gedeelte van het spoor over een lengte van circa 700 meter. Normaal gesproken wordt een onderdoorgang in een weekeinde op zijn plek gezet. Maar door de noodzakelijke verhoging van het spoor heeft ProRail in Didam meer tijd nodig.

Onderdoorgang Doetinchem

In Doetinchem legt de gemeente een nieuwe oostelijke randweg aan. Daarmee is straks het centrum beter bereikbaar. En kan het doorgaand verkeer van en naar de A18 sneller en veiliger doorstromen. Dat verkeer moet de spoorlijn wel veilig kunnen kruisen. Daarom komt er een onderdoorgang voor gemotoriseerd verkeer zoals auto's en vrachtwagens.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.