Ads Top

Nieuwe dienstregeling NS van start

Vanaf 13 december gaat de nieuwe dienstregeling van NS in. De nieuwe dienstregeling van 2016 bouwt voort op de dienstregeling van 2015. Net zoals elk jaar kunnen er kleine wijzigingen in vertrektijden en -sporen zijn. Op enkele trajecten in het land wordt de treindienst wat meer aangepast. Ook krijgen sommige stations een nieuwe naam. De belangrijkste wijzigingen zijn:

Op het traject Alkmaar – Haarlem vinden er veel veranderingen plaats. Alleen in de ochtendspits van Alkmaar naar Haarlem en in de avondspits van Haarlem naar Alkmaar blijven er 2 rechtstreekse Intercity’s per uur rijden. Deze Intercity’s stoppen straks alleen op station Beverwijk en niet meer op de tussengelegen stations Heiloo, Castricum en Uitgeest. Reist u vanuit deze laatste stations naar Haarlem of naar Alkmaar, dan reist u 2 keer per uur met een Sprinter. Vanuit Castricum en Heiloo naar Haarlem kunt u ook kiezen voor een Intercity met overstap in Amsterdam Sloterdijk. Houdt u rekening met een langere reistijd.

Station Utrecht Lunetten


Er rijden straks weer 4 treinen per uur van en naar station Utrecht Lunetten, in plaats van de huidige 2 treinen per uur. Doordat goederentreinen op andere tijden en sporen gaan rijden, kunnen alle Sprinters weer stoppen op station Utrecht Lunetten. Hierdoor kunt u straks ieder kwartier met de trein van en naar Utrecht Lunetten reizen.

Nieuwe stationsnamen

Een aantal stations krijgt vanaf 13 december een nieuwe naam. De nieuwe stationsnamen sluiten beter aan bij de omgeving waarin het station zich bevindt.

Station Eindhoven Beukenlaan zal de nieuwe naam station Eindhoven Strijp-S krijgen. Enschede Drienerlo zal station Enschede Kennispark gaan heten en station Schiphol zal wijzigen in Schiphol Airport. Hiermee is dit station voor internationale reizigers beter herkenbaar als luchthaven.

Internationaal

In 2016 wordt de frequentie van de Thalys verhoogd met een trein per dag. Hierdoor rijdt er vrijwel de hele dag ieder uur een trein naar Brussel. Twee treinen rijden vanuit Brussel door naar Lille en negen treinen rijden door naar Parijs.

Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.