Syntus en provincie Utrecht presenteren nieuwe dienstregeling
Meer openbaar vervoer voor meer reizigers. Dat is in de kern het aanbod van Syntus, de nieuwe vervoerder die vanaf 11 december de streekbussen in de provincie Utrecht en de stadsbussen in Amersfoort gaat rijden.
Op zondag 11 december start onder de naam Syntus Utrecht de nieuwe vervoerder met een vernieuwde dienstregeling voor het openbaar vervoer in de provincie Utrecht. Alle kernen die nu openbaar vervoer hebben, behouden dat ook vanaf 11 december. Dat is volgens de eis die de provincie Utrecht bij de aanbesteding stelde.
Maar er is meer. Zo gaat het aantal ritten in de spits beduidend omhoog. Ook het nachtvervoer wordt uitgebreid. Bovendien is een toeristische trekpleister zoals het Nationaal Militair Museum straks goed per openbaar vervoer te bereiken. Syntus introduceert verder nieuwe buurtbuslijnen in de Vechtstreek, de Lopikerwaard en Eemland. In Leusden lanceert Syntus als eerste regionale vervoerder KeoBike, een deelfietssysteem met 80 fietsen op vier locaties in Leusden.
Op 11 december start Syntus met nieuwe Mercedes Setra bussen in een Syntus Utrecht huisstijl. De vloot wordt ook vernieuwd met elektrische zero-emissiebussen en hybride bussen. De dieselbussen voldoen aan de strengste emissienorm Euro 6. Ook biedt de vervoerder nieuwe mogelijkheden om reizigers te informeren over hun reis, zijn er nieuwe abonnementsvormen voorzien en is het straks mogelijk contactloos te betalen. Kortom: Syntus zorgt voor sterke verbindingen in de provincie Utrecht.
Belangrijke speerpuntlijnen worden de verbinding tussen Mijdrecht en Breukelen, tussen De Ronde Venen en Amsterdam Zuidoost en tussen Gouda en Utrecht. Aan de oostkant van de provincie zijn de speerpuntlijnen de verbindingen tussen Amersfoort en Soest, tussen Amersfoort en Veenendaal en tussen Utrecht en Veenendaal/Wageningen. Verder krijgen meerdere plaatsen een betere verbinding met De Uithof/Science Park Utrecht. Deze speerpuntlijnen zijn verbindingen waarop Syntus de meeste reizigersgroei verwacht.
Syntus deed al eerder onderzoek naar de wensen van de Utrechtse reizigers. Bussen die op tijd rijden en vaker per uur staan hoog op de verlanglijst van de reizigers. De nieuwe dienstregeling is zoveel mogelijk naar deze wensen opgezet. De nieuwe lijnfolders zijn in pdf beschikbaar. In de tweede helft van november lanceert Syntus Utrecht een nieuwe website, met daarop een interactieve reisplanner en lijnenapplicatie waarmee reizigers een actueel overzicht krijgen van hun reismogelijkheden.
Op zondag 11 december start onder de naam Syntus Utrecht de nieuwe vervoerder met een vernieuwde dienstregeling voor het openbaar vervoer in de provincie Utrecht. Alle kernen die nu openbaar vervoer hebben, behouden dat ook vanaf 11 december. Dat is volgens de eis die de provincie Utrecht bij de aanbesteding stelde.
Maar er is meer. Zo gaat het aantal ritten in de spits beduidend omhoog. Ook het nachtvervoer wordt uitgebreid. Bovendien is een toeristische trekpleister zoals het Nationaal Militair Museum straks goed per openbaar vervoer te bereiken. Syntus introduceert verder nieuwe buurtbuslijnen in de Vechtstreek, de Lopikerwaard en Eemland. In Leusden lanceert Syntus als eerste regionale vervoerder KeoBike, een deelfietssysteem met 80 fietsen op vier locaties in Leusden.
Op 11 december start Syntus met nieuwe Mercedes Setra bussen in een Syntus Utrecht huisstijl. De vloot wordt ook vernieuwd met elektrische zero-emissiebussen en hybride bussen. De dieselbussen voldoen aan de strengste emissienorm Euro 6. Ook biedt de vervoerder nieuwe mogelijkheden om reizigers te informeren over hun reis, zijn er nieuwe abonnementsvormen voorzien en is het straks mogelijk contactloos te betalen. Kortom: Syntus zorgt voor sterke verbindingen in de provincie Utrecht.
Belangrijke speerpuntlijnen worden de verbinding tussen Mijdrecht en Breukelen, tussen De Ronde Venen en Amsterdam Zuidoost en tussen Gouda en Utrecht. Aan de oostkant van de provincie zijn de speerpuntlijnen de verbindingen tussen Amersfoort en Soest, tussen Amersfoort en Veenendaal en tussen Utrecht en Veenendaal/Wageningen. Verder krijgen meerdere plaatsen een betere verbinding met De Uithof/Science Park Utrecht. Deze speerpuntlijnen zijn verbindingen waarop Syntus de meeste reizigersgroei verwacht.
Syntus deed al eerder onderzoek naar de wensen van de Utrechtse reizigers. Bussen die op tijd rijden en vaker per uur staan hoog op de verlanglijst van de reizigers. De nieuwe dienstregeling is zoveel mogelijk naar deze wensen opgezet. De nieuwe lijnfolders zijn in pdf beschikbaar. In de tweede helft van november lanceert Syntus Utrecht een nieuwe website, met daarop een interactieve reisplanner en lijnenapplicatie waarmee reizigers een actueel overzicht krijgen van hun reismogelijkheden.
Geen opmerkingen: