NS voor de rechter om compensatie voor overvolle treinen
ConsumentenClaim wil aan de rechter voorleggen dat de NS óf meer treinstellen in de spits gaat inzetten óf dat reizigers een schadevergoeding krijgen.
Aanleiding voor de claim is het toenemende aantal klachten van reizigers die elke dag in de trein moeten staan of zelfs op het perron achterblijven omdat de treinen te vol zitten. Dit staat haaks op de inspanningsverplichting die NS heeft om alle reizigers - bijzondere omstandigheden daargelaten - een zitplaats te bieden. Voorlopig zijn de problemen nog niet opgelost, omdat nieuwe sprinters pas in 2017 komen.
Men kan deelnemen aan de NS-Claim op basis van no cure no pay. Het tarief bedraagt 15 procent inclusief btw.
Aanleiding voor de claim is het toenemende aantal klachten van reizigers die elke dag in de trein moeten staan of zelfs op het perron achterblijven omdat de treinen te vol zitten. Dit staat haaks op de inspanningsverplichting die NS heeft om alle reizigers - bijzondere omstandigheden daargelaten - een zitplaats te bieden. Voorlopig zijn de problemen nog niet opgelost, omdat nieuwe sprinters pas in 2017 komen.
Men kan deelnemen aan de NS-Claim op basis van no cure no pay. Het tarief bedraagt 15 procent inclusief btw.
Geen opmerkingen: