Veel klachten over volle treinen in het oosten
De top 10 van het meldpunt volle treinen wordt altijd voor een groot deel ingenomen door trajecten uit de Randstad en soms uit Brabant. In januari kwamen er echter opvallend veel klachten uit het oosten van het land binnen.
Na de rustige kerstvakantie begonnen klachten over volle treinen alweer snel binnen te druppelen. Toch is januari met 845 klachten relatief rustig verlopen, in vergelijking met de erg drukke januari vorig jaar (2788 klachten).
Als grootste vervoerder bevolkt NS vrijwel altijd alle plaatsen in de top 10 van volle treinen. Dit keer moet deze twijfelachtige eer echter worden gedeeld, want ook over het Overijsselse Blauwnet kwamen klachten binnen. Het gaat dan met name over de stoptrein Hengelo – Zutphen, die zelfs op de vijfde plaats in de top 10 is binnengekomen. Reizigers van deze trein klagen over uitgavellen treinen, korte treinen en over achterblijven op het perron. Vooral de ochtendspitstreinen met vertrek uit Oldenzaal om 07:03 uur en 07:33 uur zorgen voor problemen: deze treinen brengen de forens in de spits richting Randstad en scholieren naar Zutphen, maar rijden tegenwoordig vaak in een samenstelling van twee bakken – dat betekent een halvering van de vier bakken die we eerder op dit traject zagen.
Na de rustige kerstvakantie begonnen klachten over volle treinen alweer snel binnen te druppelen. Toch is januari met 845 klachten relatief rustig verlopen, in vergelijking met de erg drukke januari vorig jaar (2788 klachten).
Als grootste vervoerder bevolkt NS vrijwel altijd alle plaatsen in de top 10 van volle treinen. Dit keer moet deze twijfelachtige eer echter worden gedeeld, want ook over het Overijsselse Blauwnet kwamen klachten binnen. Het gaat dan met name over de stoptrein Hengelo – Zutphen, die zelfs op de vijfde plaats in de top 10 is binnengekomen. Reizigers van deze trein klagen over uitgavellen treinen, korte treinen en over achterblijven op het perron. Vooral de ochtendspitstreinen met vertrek uit Oldenzaal om 07:03 uur en 07:33 uur zorgen voor problemen: deze treinen brengen de forens in de spits richting Randstad en scholieren naar Zutphen, maar rijden tegenwoordig vaak in een samenstelling van twee bakken – dat betekent een halvering van de vier bakken die we eerder op dit traject zagen.
Geen opmerkingen: