Problemen booggeluid tramlijn Utrecht worden aangepakt
Op 3 januari is de vernieuwde tramlijn 60 tussen Jaarbeursplein in Utrecht en Nieuwegein-Zuid in gebruik genomen.
Vanaf dat moment rijden ook nieuwe trams (CAF 41 meter) over deze lijn. Sinds het weekend van 21 februari worden er testritten gereden in IJsselstein.
De afgelopen periode zijn er verschillende klachten binnengekomen over een piepend en schel geluid bij het passeren van de tram, het zogenaamde booggeluid. Ondanks dat booggeluid een bekend fenomeen is hadden we deze mate van overlast niet verwacht.
De afstelling van de hoogwaardige techniek in de nieuwe trams luistert bijzonder nauw. De combinatie van een zeer droge periode met nieuw materieel en nieuw spoor zorgt voor een suboptimale situatie voor het voorkomen van booggeluid. Het trambedrijf van de provincie Utrecht is verantwoordelijk voor het onderhoud van zowel het spoor als de trams. Er wordt hard gewerkt om het booggeluid van de trams te verminderen en daarmee de geluidsoverlast.
Vanaf dat moment rijden ook nieuwe trams (CAF 41 meter) over deze lijn. Sinds het weekend van 21 februari worden er testritten gereden in IJsselstein.
De afgelopen periode zijn er verschillende klachten binnengekomen over een piepend en schel geluid bij het passeren van de tram, het zogenaamde booggeluid. Ondanks dat booggeluid een bekend fenomeen is hadden we deze mate van overlast niet verwacht.
De afstelling van de hoogwaardige techniek in de nieuwe trams luistert bijzonder nauw. De combinatie van een zeer droge periode met nieuw materieel en nieuw spoor zorgt voor een suboptimale situatie voor het voorkomen van booggeluid. Het trambedrijf van de provincie Utrecht is verantwoordelijk voor het onderhoud van zowel het spoor als de trams. Er wordt hard gewerkt om het booggeluid van de trams te verminderen en daarmee de geluidsoverlast.
Geen opmerkingen: