Rover wil verbeteringen treindienstregeling Noord-Holland
Betere aansluitingen in de kop van Noord-Holland en ‘s avonds meer treinen in de Zaanstreek. Onder meer deze aanbevelingen over dienstregeling 2022 doet Rover samen met andere consumentenorganisaties aan NS.
De Zaanstreek krijgt in het weekend extra treinen: NS is van plan de Sprinter tussen Uitgeest en Amsterdam op deze dagen in frequentie te verdubbelen naar vier keer per uur. Rover is blij met deze uitbreiding en pleit ervoor ook in de avonduren 4 keer per uur te gaan rijden.
Reizigers tussen Enkhuizen en Alkmaar profiteren volgens de plannen van NS straks weer de hele dag van een snelle overstap op station Hoorn. Een positieve ontwikkeling maar helaas met een prijskaartje: de reistijd wordt in de spits voor reizigers tussen Hoorn en Schiphol langer. Volgens Rover is dit deels op te lossen door Intercity’s extra op station Zaandam te laten stoppen en hiermee extra aansluitingen te bieden.
Tot slot verzet Rover zich tegen de plannen van NS om enkele spitstreinen tussen Den Helder en Alkmaar te schrappen. Volgens NS is er voldoende ruimte in de resterende treinen. Rover vindt dit een slecht plan: de treinen die NS wil schrappen worden dagelijks door zo’n 800 reizigers gebruikt. Bovendien worden in deze regio de komende jaren veel woningen gebouwd en nieuwe voorzieningen bij stations gerealiseerd, het inkrimpen van OV-aanbod past hier niet bij.
De Zaanstreek krijgt in het weekend extra treinen: NS is van plan de Sprinter tussen Uitgeest en Amsterdam op deze dagen in frequentie te verdubbelen naar vier keer per uur. Rover is blij met deze uitbreiding en pleit ervoor ook in de avonduren 4 keer per uur te gaan rijden.
Reizigers tussen Enkhuizen en Alkmaar profiteren volgens de plannen van NS straks weer de hele dag van een snelle overstap op station Hoorn. Een positieve ontwikkeling maar helaas met een prijskaartje: de reistijd wordt in de spits voor reizigers tussen Hoorn en Schiphol langer. Volgens Rover is dit deels op te lossen door Intercity’s extra op station Zaandam te laten stoppen en hiermee extra aansluitingen te bieden.
Tot slot verzet Rover zich tegen de plannen van NS om enkele spitstreinen tussen Den Helder en Alkmaar te schrappen. Volgens NS is er voldoende ruimte in de resterende treinen. Rover vindt dit een slecht plan: de treinen die NS wil schrappen worden dagelijks door zo’n 800 reizigers gebruikt. Bovendien worden in deze regio de komende jaren veel woningen gebouwd en nieuwe voorzieningen bij stations gerealiseerd, het inkrimpen van OV-aanbod past hier niet bij.
Geen opmerkingen: