Looproutes veranderen op Utrecht Centraal
Vanaf dinsdag 10 september moeten reizigers rekening houden met nieuwe looproutes op Utrecht Centraal, aan de centrumkant. De tijdelijk gewijzigde looproutes zijn nodig voor de bouw van een nieuwe entree naar de stationshal. Eind september wordt het tweede deel van de stationshal van Utrecht Centraal geopend. Dan is alweer een belangrijke stap gezet in de vernieuwing van het grootste station van Nederland.
De stationshal uit, richting centrum
Reizigers die uit de stationshal komen kunnen geen gebruik meer maken van de (rol)trap aan de centrumkant. De gang richting bussen is dicht en wordt binnenkort weggehaald. Komend vanuit de stationshal worden reizigers via de linkerkant omgeleid richting centrum. Men kan ook via Hoog Catherijne lopen.
De stationshal in, vanuit het centrum
Reizigers die vanuit het centrum naar Utrecht Centraal gaan kunnen voorlopig over de stalen trap en een nieuw bordes richting stationshal lopen. Ook kan men gebruik maken van de middentunnel bij het oude busstation om naar de perrons te gaan. Of natuurlijk via Hoog Catherijne.
Alles wordt in goede banen geleid
De nieuwe looproutes worden duidelijk aangegeven met bebording en er zijn begeleiders aanwezig om alles in goede banen te leiden. Op 29 september is de situatie voorbij en kan iedereen door het nieuwe tweede deel van de stationshal lopen en via een nieuwe entree het station in en uit.
Station Utrecht Centraal
Utrecht Centraal is hét knooppunt van het openbaar vervoer in Utrecht. Er maken nu al dagelijks 230.000 mensen gebruik van. Begin van dit jaar werd het eerste deel van de nieuwe stationshal geopend voor reizigers, aan de Jaarbeurskant. Met de opening van het tweede deel eind september is éénderde van de nieuwe OV-terminal klaar. De volledig vernieuwde stationshal is in 2016 klaar.
De vernieuwing van Utrecht Centraal is onderdeel van de grootste stationsverbouwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn de huidige stations uit hun jasje gegroeid. Daarom maakt ProRail in samenwerking met NS op tal van stations meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Er wordt daarnaast gebouwd aan ruimere traversen, langere perrons, liften, roltrappen, wachtruimtes, nieuw meubilair en fietsenstallingen. Op dit moment zijn er verschillende grote en kleine stations in verbouw zoals Amsterdam, Arnhem, Gouda, Delft, Den Haag, Rotterdam, Breda en Zwolle.
De stationshal uit, richting centrum
Reizigers die uit de stationshal komen kunnen geen gebruik meer maken van de (rol)trap aan de centrumkant. De gang richting bussen is dicht en wordt binnenkort weggehaald. Komend vanuit de stationshal worden reizigers via de linkerkant omgeleid richting centrum. Men kan ook via Hoog Catherijne lopen.
De stationshal in, vanuit het centrum
Reizigers die vanuit het centrum naar Utrecht Centraal gaan kunnen voorlopig over de stalen trap en een nieuw bordes richting stationshal lopen. Ook kan men gebruik maken van de middentunnel bij het oude busstation om naar de perrons te gaan. Of natuurlijk via Hoog Catherijne.
Alles wordt in goede banen geleid
De nieuwe looproutes worden duidelijk aangegeven met bebording en er zijn begeleiders aanwezig om alles in goede banen te leiden. Op 29 september is de situatie voorbij en kan iedereen door het nieuwe tweede deel van de stationshal lopen en via een nieuwe entree het station in en uit.
Station Utrecht Centraal
Utrecht Centraal is hét knooppunt van het openbaar vervoer in Utrecht. Er maken nu al dagelijks 230.000 mensen gebruik van. Begin van dit jaar werd het eerste deel van de nieuwe stationshal geopend voor reizigers, aan de Jaarbeurskant. Met de opening van het tweede deel eind september is éénderde van de nieuwe OV-terminal klaar. De volledig vernieuwde stationshal is in 2016 klaar.
De vernieuwing van Utrecht Centraal is onderdeel van de grootste stationsverbouwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn de huidige stations uit hun jasje gegroeid. Daarom maakt ProRail in samenwerking met NS op tal van stations meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Er wordt daarnaast gebouwd aan ruimere traversen, langere perrons, liften, roltrappen, wachtruimtes, nieuw meubilair en fietsenstallingen. Op dit moment zijn er verschillende grote en kleine stations in verbouw zoals Amsterdam, Arnhem, Gouda, Delft, Den Haag, Rotterdam, Breda en Zwolle.
Geen opmerkingen: