Rover en TTB overwegend positief over treinplannen
Rover en TreinTramBus zijn verheugd over de plannen voor de treinverbinding Nederland - Belgiƫ. De organisaties zijn blij met het brede palet aan reismogelijkheden voor de nabije toekomst. De druk van reizigers en van volksvertegenwoordigers heeft tot goede resultaten geleid. Rover en TreinTramBus vinden het jammer dat het herstel van een volledige Intercityuurdienst Amsterdam - Brussel lang duurt.
1.De reiziger kan straks kiezen tussen de snelle en duurdere Thalys met reserveringsplicht, die vaker zal gaan rijden of de klassieke, goedkopere Beneluxtrein zonder verplichte reservering, die op termijn weer Ć©Ć©n keer per uur gaat rijden. Dat is winst voor de reiziger.
2.Er komen ook meer snelle treinen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam evenals tussen Den Haag, Rotterdam, Breda en Eindhoven. De hogesnelheidslijn wordt daardoor een integraal onderdeel van het hoofdrailnet. Vooralsnog 160 km per uur, op termijn 200 km per uur. Daar hebben heel veel reizigers baat bij.
3.Breda krijgt goede verbindingen met Belgiƫ en snelle verbindingen met de Randstad. Breda wordt daarmee een belangrijk knooppunt in het nationale en internationale openbaar vervoer. Antwerpen krijgt een veel betere verbinding met Nederland.
4.Interessant is ook dat er rechtstreekse treinen van Nederland naar Lille en Londen gaan rijden. Lille is een belangrijk economisch knooppunt in Noord-Frankrijk. Een rechtstreekse snelle trein naar Londen is een goed alternatief voor het vliegtuig.
5.Het voorstel voor een stoptrein eenmaal per uur Antwerpen- Roosendaal met 10 tussenstops is beneden de maat. TreinTramBus en Rover willen dat Ć©Ć©n van de intercitytreinen op de as Brussel - Antwerpen wordt doorgetrokken naar Roosendaal.
6.Rover en TreinTramBus hadden gehoopt op volledig herstel van de Beneluxtrein Brussel-Amsterdam in 2014. Het is jammer dat de reizigers daar langer op moeten wachten en in 2014 met langere reistijden te maken krijgen. Rover en TreinTramBus dringen erop aan om zo snel mogelijk weer een integrale Beneluxdienst te rijden op dit traject.
1.De reiziger kan straks kiezen tussen de snelle en duurdere Thalys met reserveringsplicht, die vaker zal gaan rijden of de klassieke, goedkopere Beneluxtrein zonder verplichte reservering, die op termijn weer Ć©Ć©n keer per uur gaat rijden. Dat is winst voor de reiziger.
2.Er komen ook meer snelle treinen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam evenals tussen Den Haag, Rotterdam, Breda en Eindhoven. De hogesnelheidslijn wordt daardoor een integraal onderdeel van het hoofdrailnet. Vooralsnog 160 km per uur, op termijn 200 km per uur. Daar hebben heel veel reizigers baat bij.
3.Breda krijgt goede verbindingen met Belgiƫ en snelle verbindingen met de Randstad. Breda wordt daarmee een belangrijk knooppunt in het nationale en internationale openbaar vervoer. Antwerpen krijgt een veel betere verbinding met Nederland.
4.Interessant is ook dat er rechtstreekse treinen van Nederland naar Lille en Londen gaan rijden. Lille is een belangrijk economisch knooppunt in Noord-Frankrijk. Een rechtstreekse snelle trein naar Londen is een goed alternatief voor het vliegtuig.
5.Het voorstel voor een stoptrein eenmaal per uur Antwerpen- Roosendaal met 10 tussenstops is beneden de maat. TreinTramBus en Rover willen dat Ć©Ć©n van de intercitytreinen op de as Brussel - Antwerpen wordt doorgetrokken naar Roosendaal.
6.Rover en TreinTramBus hadden gehoopt op volledig herstel van de Beneluxtrein Brussel-Amsterdam in 2014. Het is jammer dat de reizigers daar langer op moeten wachten en in 2014 met langere reistijden te maken krijgen. Rover en TreinTramBus dringen erop aan om zo snel mogelijk weer een integrale Beneluxdienst te rijden op dit traject.
Geen opmerkingen: