Meer zitplaatsen op de Maaslijn
Op maandag 27 oktober werd voor de eerste keer extra treinstellen ingezet tijdens de ochtend- en avondspits. Met de extra treinen op de Maaslijn moet er een einde komen aan overvolle treinen tussen Roermond en Nijmegen.
De extra treinstellen levert volgens verantwoordelijk gedeputeerde Patrick van der Broeck ongeveer 600 extra (zit)plaatsen op.
Om de extra capaciteit te vieren werd er maandagochtend gratis koffie geschonken op onder andere het station in Venray. De koffie werd uitgedeeld door gedeputeerde Patrick van der Broeck, Veolia-directeur Manu Lageirse en een aantal raadsleden.
De Maaslijn is de drukst bereden regionale spoorlijn van Nederland. Tot voor kort was de trein genoodzaakt, vanwege de beperkte capaciteit, om reizigers achter te laten op het perron. Gedeputeerde Patrick van der Broeck: “De Maaslijn heeft bewezen een voor de regio essentiële verbinding te zijn die ook en vooral in de context van de arbeidsmarktontwikkeling, zorgmogelijkheden en studiekeuzemogelijkheden van onschatbare waarde is voor de regio.”
De uitbreiding is binnen de huidige concessie van tijdelijke aard. Als rond 2020 de elektrificatie van de Maaslijn gerealiseerd is, hoopt Van der Broeck dat aan alle overlast een einde is. Elektrificatie zal de situatie structureel oplossen. Ook de kansen tot aanhaking aan prestigieuze projecten als Greenport Venlo, Brainport Eindhoven en Healthvalley Nijmegen-Arnhem wordt voor de regio significant versterkt wanneer de Maaslijn up to date is volgens de maatstaven van de 21e eeuw.
>
De extra treinstellen levert volgens verantwoordelijk gedeputeerde Patrick van der Broeck ongeveer 600 extra (zit)plaatsen op.
Om de extra capaciteit te vieren werd er maandagochtend gratis koffie geschonken op onder andere het station in Venray. De koffie werd uitgedeeld door gedeputeerde Patrick van der Broeck, Veolia-directeur Manu Lageirse en een aantal raadsleden.
De Maaslijn is de drukst bereden regionale spoorlijn van Nederland. Tot voor kort was de trein genoodzaakt, vanwege de beperkte capaciteit, om reizigers achter te laten op het perron. Gedeputeerde Patrick van der Broeck: “De Maaslijn heeft bewezen een voor de regio essentiële verbinding te zijn die ook en vooral in de context van de arbeidsmarktontwikkeling, zorgmogelijkheden en studiekeuzemogelijkheden van onschatbare waarde is voor de regio.”
De uitbreiding is binnen de huidige concessie van tijdelijke aard. Als rond 2020 de elektrificatie van de Maaslijn gerealiseerd is, hoopt Van der Broeck dat aan alle overlast een einde is. Elektrificatie zal de situatie structureel oplossen. Ook de kansen tot aanhaking aan prestigieuze projecten als Greenport Venlo, Brainport Eindhoven en Healthvalley Nijmegen-Arnhem wordt voor de regio significant versterkt wanneer de Maaslijn up to date is volgens de maatstaven van de 21e eeuw.
>
Geen opmerkingen: