Ads Top

Reizen in de Randstad met de OV-chipkaart

Een politicus had mij gevraagd om een excursie te regelen om praktijkproblemen te laten zien. Hij had een OV-chipkaart aangeschaft en werd vergezeld door twee jonge medewerkers. We troffen elkaar op Den Haag Centraal, in de mooie ruimte waar NS en HTM loketten delen. Ik stelde voor om naar Leidschendam-Voorburg te reizen. Er is veel informatie voorhanden in het station, maar noch hij noch ik konden ter plaatse de goede informatie vinden.  De jonge medewerkers gingen onmiddellijk de iPhone raadplegen en ontdekten wel Voorburg  ’t Loo maar niet Leidschendam-Voorburg. Na enige tijd ontdekten zij dat we lijn E moesten hebben. Maar waar gaat lijn E? Geen enkel bord binnen zichtafstand op Den Haag Centraal wijst de weg naar lijn E. Wat is overigens lijn E in Den Haag?
In Leidschendam-Voorburg stelde ik voor om terug te reizen naar Den Haag Laan van Nieuw-Oost-Indië. Dan doen zich twee mogelijkheden voor: terug met lijn E of met een tram. We kozen voor de tram omdat die het eerste ging. Iedereen zocht zich wezenloos om een incheckpaal te vinden en men spoedde zich het perron op. Ik heb hen tijdig gestopt en verteld dat bij de tram de paal niet op het perron maar in het voertuig is.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.