Directeuren maken switch binnen ProRail
De raad van bestuur van ProRail heeft besloten om per 1 februari te starten met het oprichten van een nieuwe afdeling waar technologievernieuwing, innovatie en daaraan gerelateerde procesvernieuwing samenkomen. Dit behoeft in de huidige organisatie inrichting naar mening van de raad van bestuur meer aandacht.
Directeur Karel van Gils maakt de overstap van de afdeling Assetmanagement naar de nieuw op te richten afdeling waar technologievernieuwing, innovatie en gerelateerde procesvernieuwing samenkomen. De afdeling wordt opgericht om nog meer aandacht en focus te leggen op het verder verbeteren van de railinfrastructuur. De implementatie van ERTMS en de afdeling Innovatie zijn hier in ieder geval onderdeel van.
Karel van Gils zal in eerste instantie als kwartiermaker leiding gaan geven aan deze nieuwe afdeling. Hij heeft de opdracht om de afdeling verder vorm te geven door bovengenoemde werkdomeinen verder te onderzoeken en de ambitie en doelstellingen uit te werken. Daarbij is er speciale aandacht voor de manier waarop deze afdeling de essentiële samenwerking met de bestaande bedrijfseenheden Assetmanagement, Projecten en ICT zal invullen.
Vanwege het vertrek van Karel van Gils bij de afdeling Assetmanagement, zal directeur Wouter van Dijk hem opvolgen met als primaire focus de dagelijkse operatie, de ingezette verbeterslagen en de vervangingsopgave. Hij maakt de overstap van de afdeling Vervoer en Dienstregeling. “Ik ben heel trots op alle prestaties die de afdeling Vervoer en Dienstregeling de afgelopen jaren heeft neergezet en op de manier van samenwerken met alle collega’s. Ik heb tegelijkertijd veel zin in mijn overstap. Handen uit de mouwen, scherpte en transparantie”, aldus van Dijk.
Dimitri Kruik stapt over van Procurement naar Vervoer en Dienstregeling
Directeur Dimitri Kruik volgt vanaf februari Wouter van Dijk op en wordt directeur Vervoer en Dienstregeling. De maand februari zal worden gebruikt voor een zorgvuldige overdracht, waarbij ook invulling zal worden gezocht voor Procurement en het zbo-traject. Dimitri: “Ik ben heel trots op onze Procurement-organisatie en vind dit een geweldig mooie stap waar ik veel zin in heb”.
Directeur Karel van Gils maakt de overstap van de afdeling Assetmanagement naar de nieuw op te richten afdeling waar technologievernieuwing, innovatie en gerelateerde procesvernieuwing samenkomen. De afdeling wordt opgericht om nog meer aandacht en focus te leggen op het verder verbeteren van de railinfrastructuur. De implementatie van ERTMS en de afdeling Innovatie zijn hier in ieder geval onderdeel van.
Karel van Gils zal in eerste instantie als kwartiermaker leiding gaan geven aan deze nieuwe afdeling. Hij heeft de opdracht om de afdeling verder vorm te geven door bovengenoemde werkdomeinen verder te onderzoeken en de ambitie en doelstellingen uit te werken. Daarbij is er speciale aandacht voor de manier waarop deze afdeling de essentiële samenwerking met de bestaande bedrijfseenheden Assetmanagement, Projecten en ICT zal invullen.
Vanwege het vertrek van Karel van Gils bij de afdeling Assetmanagement, zal directeur Wouter van Dijk hem opvolgen met als primaire focus de dagelijkse operatie, de ingezette verbeterslagen en de vervangingsopgave. Hij maakt de overstap van de afdeling Vervoer en Dienstregeling. “Ik ben heel trots op alle prestaties die de afdeling Vervoer en Dienstregeling de afgelopen jaren heeft neergezet en op de manier van samenwerken met alle collega’s. Ik heb tegelijkertijd veel zin in mijn overstap. Handen uit de mouwen, scherpte en transparantie”, aldus van Dijk.
Dimitri Kruik stapt over van Procurement naar Vervoer en Dienstregeling
Directeur Dimitri Kruik volgt vanaf februari Wouter van Dijk op en wordt directeur Vervoer en Dienstregeling. De maand februari zal worden gebruikt voor een zorgvuldige overdracht, waarbij ook invulling zal worden gezocht voor Procurement en het zbo-traject. Dimitri: “Ik ben heel trots op onze Procurement-organisatie en vind dit een geweldig mooie stap waar ik veel zin in heb”.
Geen opmerkingen: