Voorhout krijgt spooronderdoorgang
Voorhout krijgt een spooronderdoorgang. De tunnel is onderdeel van een nieuwe randweg. Begin december gunden ProRail en de gemeente Teylingen de aanleg van het nieuwe viaduct aan aannemer Heijmans.
Met de onderdoorgang kunnen autoverkeer, fietsers en voetgangers het spoor straks ongelijkvloers kruisen. Deze veilige en vlotte kruising is onderdeel van de aanleg van de nieuwe Noordelijke Randweg Voorhout.
ProRail en de gemeente Teylingen bereidden het project de afgelopen periode voor. Zo werd een ontwerp opgesteld, de gronden aangekocht en er is een bestemmingsplan vastgesteld. Gemeente Teylingen financiert de aanleg, met bijdragen van de provincie Zuid-Holland en de regio Holland Rijnland.
Aannemer Heijmans heeft nog ongeveer een jaar nodig om het project voor te bereiden. In het najaar van 2019 start de bouw van het nieuwe spoordek (het “viaduct” in het spoor waar de randweg onderdoor gaat lopen) naast het spoor. In het eerste kwartaal van 2020 zijn twee treinvrije periodes gepland. Dit zijn momenten waarop er geen treinen rijden en de aannemer veilig kan werken. Tijdens de eerste treinvrije periode wordt het spoor gereed gemaakt voor de aanpassing en tijdens de tweede treinvrije periode wordt het nieuwe spoordek aangebracht. Daarna volgt de verdere afbouw.
Met de onderdoorgang kunnen autoverkeer, fietsers en voetgangers het spoor straks ongelijkvloers kruisen. Deze veilige en vlotte kruising is onderdeel van de aanleg van de nieuwe Noordelijke Randweg Voorhout.
ProRail en de gemeente Teylingen bereidden het project de afgelopen periode voor. Zo werd een ontwerp opgesteld, de gronden aangekocht en er is een bestemmingsplan vastgesteld. Gemeente Teylingen financiert de aanleg, met bijdragen van de provincie Zuid-Holland en de regio Holland Rijnland.
Aannemer Heijmans heeft nog ongeveer een jaar nodig om het project voor te bereiden. In het najaar van 2019 start de bouw van het nieuwe spoordek (het “viaduct” in het spoor waar de randweg onderdoor gaat lopen) naast het spoor. In het eerste kwartaal van 2020 zijn twee treinvrije periodes gepland. Dit zijn momenten waarop er geen treinen rijden en de aannemer veilig kan werken. Tijdens de eerste treinvrije periode wordt het spoor gereed gemaakt voor de aanpassing en tijdens de tweede treinvrije periode wordt het nieuwe spoordek aangebracht. Daarna volgt de verdere afbouw.
Geen opmerkingen: