Opmars digitaal treinkaartje zet door
Soms de auto laten staan en de trein pakken: handig voor een middag winkelen, een concert in Amsterdam of af en toe op familiebezoek. Dat kan supersimpel met een eticket, de handigste optie voor reizigers die niet vaak treinreizen en ook geen OV-chipkaart hebben of willen. Sinds een aantal maanden hoef je deze ook niet meer uit te printen – en dat wordt steeds populairder.
Veertig procent van de treinreizigers met een e-ticket reist nu met het digitale treinkaartje op zijn mobiele telefoon en dat aantal groeit snel. Op dit moment verkoopt NS ruim 100.000 etickets per maand – ruim 40.000 voor op de Smartphone en ruim 60.000 kaartjes die vooraf worden uitgeprint. NS verwacht dat deze verhouding nog snel verandert ten gunste van het kaartje op de mobiele telefoon.
De e-tickets zijn direct te koop via de NS Reisplanner Xtra app voor op de Smartphone. Reizen met een eticket in de Reisplanner is mogelijk sinds negen maanden. Steeds meer reizigers hebben deze optie ontdekt en meteen omarmd. Zo hoef je niet meer naar een kaartautomaat of naar een balie van OV Service & Tickets.
Het merendeel van de mobiele tickets wordt momenteel verkocht in de Randstad. Vooral voor korte afstanden is dit kaartje populair. Reizigers met een mobiel ticket zijn gemiddeld ook jonger dan die met een geprint ticket.
Natuurlijk blijven ook in de kaartautomaat of bij de balies alle treinkaartjes te koop. “Last minute” voor de trein kiezen in plaats van de auto blijft dus altijd mogelijk.Voor NS is de succesvolle groei van het aantal e-reizigers voldoende aanleiding verder te gaan met het mobiele ticket. In samenspraak met de andere treinvervoerders gaat NS het mobiele ticket nog veel interessanter maken voor reizigers. Ook komen er komende jaren allerlei nieuwe manieren van reizen, zoals inchecken met je mobiele telefoon en inchecken met je bankpas
Veertig procent van de treinreizigers met een e-ticket reist nu met het digitale treinkaartje op zijn mobiele telefoon en dat aantal groeit snel. Op dit moment verkoopt NS ruim 100.000 etickets per maand – ruim 40.000 voor op de Smartphone en ruim 60.000 kaartjes die vooraf worden uitgeprint. NS verwacht dat deze verhouding nog snel verandert ten gunste van het kaartje op de mobiele telefoon.
De e-tickets zijn direct te koop via de NS Reisplanner Xtra app voor op de Smartphone. Reizen met een eticket in de Reisplanner is mogelijk sinds negen maanden. Steeds meer reizigers hebben deze optie ontdekt en meteen omarmd. Zo hoef je niet meer naar een kaartautomaat of naar een balie van OV Service & Tickets.
Het merendeel van de mobiele tickets wordt momenteel verkocht in de Randstad. Vooral voor korte afstanden is dit kaartje populair. Reizigers met een mobiel ticket zijn gemiddeld ook jonger dan die met een geprint ticket.
Natuurlijk blijven ook in de kaartautomaat of bij de balies alle treinkaartjes te koop. “Last minute” voor de trein kiezen in plaats van de auto blijft dus altijd mogelijk.Voor NS is de succesvolle groei van het aantal e-reizigers voldoende aanleiding verder te gaan met het mobiele ticket. In samenspraak met de andere treinvervoerders gaat NS het mobiele ticket nog veel interessanter maken voor reizigers. Ook komen er komende jaren allerlei nieuwe manieren van reizen, zoals inchecken met je mobiele telefoon en inchecken met je bankpas
Geen opmerkingen: