Ondertussen, in de Delftse Spoorzone
Nog een paar maanden en ProRail levert samen met aannemerscombinatie Crommelijn de tweede spoortunnel in Delft op. Nog wel zonder sporen. Die volgen later. Donderdag 11 mei namen we even een kijkje in de tunnel.
De tweede tunnelbuis wordt zoals het er nu uitziet midden jaren twintig in gebruik genomen. Vanaf dan liggen er tussen Rijswijk en Delft vier sporen, waardoor er veel meer treinen kunnen gaan rijden. Op die manier werkt ProRail mee aan de ambitie om in de toekomst spoorboekloos te kunnen reizen.
Ondertussen zijn ook de aannemerscombinatie, gemeente Delft, ministerie van I&M en ProRail ook druk bezig met een parkeergarage, fietsenstalling en de oplevering van de buitenruimte.
De tweede van drie ondergrondse fietsenstallingen – deze aan de westkant van het station - is later deze maand klaar voor gebruik. De parkeergarage en het gebied rondom het station krijgen ook steeds meer vorm. Eind dit jaar is de Spoorzone al grotendeels klaar en volgend jaar krijgt het gebied echt zijn definitieve uitstraling.
De tweede tunnelbuis wordt zoals het er nu uitziet midden jaren twintig in gebruik genomen. Vanaf dan liggen er tussen Rijswijk en Delft vier sporen, waardoor er veel meer treinen kunnen gaan rijden. Op die manier werkt ProRail mee aan de ambitie om in de toekomst spoorboekloos te kunnen reizen.
Ondertussen zijn ook de aannemerscombinatie, gemeente Delft, ministerie van I&M en ProRail ook druk bezig met een parkeergarage, fietsenstalling en de oplevering van de buitenruimte.
De tweede van drie ondergrondse fietsenstallingen – deze aan de westkant van het station - is later deze maand klaar voor gebruik. De parkeergarage en het gebied rondom het station krijgen ook steeds meer vorm. Eind dit jaar is de Spoorzone al grotendeels klaar en volgend jaar krijgt het gebied echt zijn definitieve uitstraling.
Geen opmerkingen: