Extra trappen op station Nijmegen Heyendaal
ProRail werkt in de zomer op station Nijmegen Heyendaal. Het drukke station heeft extra trappen nodig.
Het aantal reizigers is in rap tempo gegroeid. In een paar jaar tijd vestigden zich diverse instellingen in de omgeving van het stationnetje. En door goede treinverbindingen met name vanuit het zuiden nemen steeds meer mensen de trein. Dat leidt in de spits tot grote reizigersstromen die van en naar de perrons lopen, met soms lange wachtrijen tot gevolg.
ProRail bouwt daarom extra trappen op de perrons. De bereikbaarheid van het voor- en achterplein wordt daarmee sterk verbeterd. Nu maken zo’n 8.000 reizigers (in- en uitstappers) gebruik van het station, de nieuwe trappen zijn berekend op een groei tot zo’n 10.000. Ook breidt ProRail het aantal incheckpaaltjes uit en verplaatst ze bovendien van de perrons naar het voor- en achterplein, zodat meer mensen tegelijk in of uit kunnen checken. Wachtrijen worden daarmee voorkomen.
De trappen die ProRail in Nijmegen aanlegt zijn een mooi voorbeeld van duurzaam hergebruik. Eerder deden ze dienst op station Delft. Na wat aanpassingen kunnen de Delftse trappen in Nijmegen aan een tweede leven beginnen. De aanleg is eind juli klaar, ruim voor de start van het nieuwe schooljaar.
Het aantal reizigers is in rap tempo gegroeid. In een paar jaar tijd vestigden zich diverse instellingen in de omgeving van het stationnetje. En door goede treinverbindingen met name vanuit het zuiden nemen steeds meer mensen de trein. Dat leidt in de spits tot grote reizigersstromen die van en naar de perrons lopen, met soms lange wachtrijen tot gevolg.
ProRail bouwt daarom extra trappen op de perrons. De bereikbaarheid van het voor- en achterplein wordt daarmee sterk verbeterd. Nu maken zo’n 8.000 reizigers (in- en uitstappers) gebruik van het station, de nieuwe trappen zijn berekend op een groei tot zo’n 10.000. Ook breidt ProRail het aantal incheckpaaltjes uit en verplaatst ze bovendien van de perrons naar het voor- en achterplein, zodat meer mensen tegelijk in of uit kunnen checken. Wachtrijen worden daarmee voorkomen.
De trappen die ProRail in Nijmegen aanlegt zijn een mooi voorbeeld van duurzaam hergebruik. Eerder deden ze dienst op station Delft. Na wat aanpassingen kunnen de Delftse trappen in Nijmegen aan een tweede leven beginnen. De aanleg is eind juli klaar, ruim voor de start van het nieuwe schooljaar.
Geen opmerkingen: