Klachten over vertraging door ‘elke 10 minuten een Intercity’
Deze week is NS begonnen met het testen van iedere tien minuten een Intercity tussen Amsterdam en Eindhoven. Wat veel reizigers echter niet weten, is dat er op meerdere plaatsen in het land veranderingen zijn in de dienstregeling om de tienminutentrein in te kunnen passen. Rover roept alle reizigers op om de reisplanner te raadplegen.
Om de test met de tienminutentrein uit te kunnen voeren, zijn er op diverse plaatsen in het land treinen die vroeger vertrekken of aansluitingen die verloren gaan. Rover heeft inmiddels klachten ontvangen uit Alkmaar, Utrecht, Roermond, Sittard en Houten. Reizigers zijn zich er niet van bewust dat hun trein opeens 3 tot 5 minuten eerder vertrekt of dat hun reistijd is toegenomen door een verbroken aansluiting.
Problemen met aansluitingen zijn er onder meer voor sprinterreizigers tussen Woerden en Tiel, Utrecht en Den Bosch en Uitgeest en Almere. Hiermee zijn sprinterreizigers het kind van de rekening, terwijl veel reizigers op korte afstanden reizen en het meldpunt volle treinen vooral klachten over volle sprinters registreert. Rover zou willen dat NS zich niet alleen richt op de Intercity Amsterdam – Eindhoven en de sprinterreizigers niet het kind van de rekening laat worden.
Om de test met de tienminutentrein uit te kunnen voeren, zijn er op diverse plaatsen in het land treinen die vroeger vertrekken of aansluitingen die verloren gaan. Rover heeft inmiddels klachten ontvangen uit Alkmaar, Utrecht, Roermond, Sittard en Houten. Reizigers zijn zich er niet van bewust dat hun trein opeens 3 tot 5 minuten eerder vertrekt of dat hun reistijd is toegenomen door een verbroken aansluiting.
Problemen met aansluitingen zijn er onder meer voor sprinterreizigers tussen Woerden en Tiel, Utrecht en Den Bosch en Uitgeest en Almere. Hiermee zijn sprinterreizigers het kind van de rekening, terwijl veel reizigers op korte afstanden reizen en het meldpunt volle treinen vooral klachten over volle sprinters registreert. Rover zou willen dat NS zich niet alleen richt op de Intercity Amsterdam – Eindhoven en de sprinterreizigers niet het kind van de rekening laat worden.
Geen opmerkingen: