NS, SnappCar en Uber bieden alternatief voor eigen auto
NS, SnappCar en Uber gaan samenwerken om inwoners uit Amsterdam een goed alternatief te bieden voor het hebben van een eigen auto. De drie partijen creëren de #DitchYourKeys-campagne waarbij mensen worden uitgedaagd hun autosleutel in te leveren en de auto een week te laten staan. Deelnemers zullen van 15 tot 22 september reizen door alleen gebruik te maken van Uber en SnappCar aangevuld met openbaar vervoer en extra diensten aangeboden via de NS Business Card.
Uit internationaal onderzoek van ORB in opdracht van Uber onder duizend inwoners van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Amsterdammers (68 procent) mobility apps zoals Uber en SnappCar ziet als alternatief voor eigen autobezit. De helft van de inwoners die meer dan een auto bezit (51 procent), zegt het zelfs met een auto te kunnen doen als ze makkelijker kunnen reizen met apps in combinatie met betrouwbaar openbaar vervoer. Uit data van Uber is bovendien gebleken dat ongeveer 25 procent van alle ritten in de ochtendspits in Amsterdam bij een van de NS treinstations begint of eindigt.
Uit internationaal onderzoek van ORB in opdracht van Uber onder duizend inwoners van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Amsterdammers (68 procent) mobility apps zoals Uber en SnappCar ziet als alternatief voor eigen autobezit. De helft van de inwoners die meer dan een auto bezit (51 procent), zegt het zelfs met een auto te kunnen doen als ze makkelijker kunnen reizen met apps in combinatie met betrouwbaar openbaar vervoer. Uit data van Uber is bovendien gebleken dat ongeveer 25 procent van alle ritten in de ochtendspits in Amsterdam bij een van de NS treinstations begint of eindigt.
Geen opmerkingen: