Dit is de NS Dienstregeling 2018
Op zondag 10 december 2017 past NS zoals ieder jaar de dienstregeling aan. De grootste wijzigingen waren al bekend, maar vanaf vandaag kan iedereen zijn nieuwe treinreis checken in de NS reisplanner. Daaruit blijkt dat – in tegenstelling tot vorig jaar - veel hetzelfde blijft.
De belangrijkste verandering: de tienminutentrein tussen Amsterdam, Utrecht, en Eindhoven gaat - na 14 testweken - definitief zeven dagen per week rijden. Dat betekent een kortere wachttijd en vaker een zitplaats. In totaal gaan er per werkdag zo’n 130 treinen meer rijden: ongeveer 80 Sprinters en 50 Intercity’s.
Wat gaat er nog meer veranderen?
De dienstregeling werd vorig jaar volledig opnieuw ontworpen. Dit jaar bouwen we voort op dat fundament. Een blik op de reisplanner, laat zien dat er in diverse delen van het land wel iets verandert. De meeste reizigers gaan erop vooruit, maar dat lukt helaas niet voor iedereen. Enkele belangrijke wijzigingen:
Er komen extra treinen tussen Meppel en Leeuwarden.
In de spits rijden er meer Sprinters tussen Utrecht Centraal en Houten Castellum.
In de spits wordt – in de drukke richting - de reistijd tussen de Zeeuwse steden en de Randstad een kwartier korter.
In de avonduren en weekenden rijden er meer Intercity’s van Utrecht Centraal, naar Eindhoven, Schiphol Airport en Nijmegen.
Op zondag rijden vier in plaats van twee Intercity’s per uur tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal.
Er komt een rechtstreekse trein van Enkhuizen naar Utrecht en verder naar Eindhoven en Heerlen.
Aanpassingen rond ’s-Hertogenbosch
Rond ’s-Hertogenbosch zijn de meeste aanpassingen. Dat is nodig om de tienminutentrein mogelijk te maken en om de reistijd per Sprinter te verkorten. Zo creërt NS rechtstreekse Sprinterverbindingen, bijvoorbeeld tussen Dordrecht en Arnhem en in de spits tussen Oss en Deurne. De reistijd van de Sprinter tussen Eindhoven en ’s-Hertogenbosch wordt korter.
De belangrijkste verandering: de tienminutentrein tussen Amsterdam, Utrecht, en Eindhoven gaat - na 14 testweken - definitief zeven dagen per week rijden. Dat betekent een kortere wachttijd en vaker een zitplaats. In totaal gaan er per werkdag zo’n 130 treinen meer rijden: ongeveer 80 Sprinters en 50 Intercity’s.
Wat gaat er nog meer veranderen?
De dienstregeling werd vorig jaar volledig opnieuw ontworpen. Dit jaar bouwen we voort op dat fundament. Een blik op de reisplanner, laat zien dat er in diverse delen van het land wel iets verandert. De meeste reizigers gaan erop vooruit, maar dat lukt helaas niet voor iedereen. Enkele belangrijke wijzigingen:
Er komen extra treinen tussen Meppel en Leeuwarden.
In de spits rijden er meer Sprinters tussen Utrecht Centraal en Houten Castellum.
In de spits wordt – in de drukke richting - de reistijd tussen de Zeeuwse steden en de Randstad een kwartier korter.
In de avonduren en weekenden rijden er meer Intercity’s van Utrecht Centraal, naar Eindhoven, Schiphol Airport en Nijmegen.
Op zondag rijden vier in plaats van twee Intercity’s per uur tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal.
Er komt een rechtstreekse trein van Enkhuizen naar Utrecht en verder naar Eindhoven en Heerlen.
Aanpassingen rond ’s-Hertogenbosch
Rond ’s-Hertogenbosch zijn de meeste aanpassingen. Dat is nodig om de tienminutentrein mogelijk te maken en om de reistijd per Sprinter te verkorten. Zo creërt NS rechtstreekse Sprinterverbindingen, bijvoorbeeld tussen Dordrecht en Arnhem en in de spits tussen Oss en Deurne. De reistijd van de Sprinter tussen Eindhoven en ’s-Hertogenbosch wordt korter.
Geen opmerkingen: