Rover: Amsterdam Zuid goed aanpakken
Een goed gebouwd station Amsterdam Zuid kan veel knelpunten in het openbaar vervoer in Amsterdam en de Randstad oplossen. Amsterdam Centraal barst uit zijn voegen. Dat geldt zowel voor het station zelf als voor het stationsplein waar trams, bussen, fietsers en voetgangers elkaar in de weg zitten. Amsterdam heeft dringend behoefte aan een groot en aangenaam tweede station.
Vanaf Rotterdam, Den Haag, Leiden en Schiphol is Amsterdam Zuid veel beter bereikbaar dan Amsterdam Centraal. De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro sluit straks op station Amsterdam Zuid aan op de treinen van NS. Daardoor zal de binnenstad van Amsterdam vanuit de Randstad via Amsterdam Zuid veel sneller bereikbaar worden dan via Amsterdam Centraal.
Er zijn serieuze plannen om de Noord-Zuidlijn door te trekken naar Schiphol en Hoofddorp. Dat zou het nuttig effect van de Noord-Zuidlijn aanzienlijk vergroten en Schiphol een rechtstreekse verbinding met de Amsterdamse binnenstad bieden.
Vanaf Rotterdam, Den Haag, Leiden en Schiphol is Amsterdam Zuid veel beter bereikbaar dan Amsterdam Centraal. De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro sluit straks op station Amsterdam Zuid aan op de treinen van NS. Daardoor zal de binnenstad van Amsterdam vanuit de Randstad via Amsterdam Zuid veel sneller bereikbaar worden dan via Amsterdam Centraal.
Er zijn serieuze plannen om de Noord-Zuidlijn door te trekken naar Schiphol en Hoofddorp. Dat zou het nuttig effect van de Noord-Zuidlijn aanzienlijk vergroten en Schiphol een rechtstreekse verbinding met de Amsterdamse binnenstad bieden.
Geen opmerkingen: