Overweldigende drukte bij Open Dag NS Onderhoudsbedrijf Maastricht
600 stukken Limburgse vlaai stonden zaterdag klaar voor de gasten, maar al na een paar uur waren ze allemaal op. Een van de signalen hoe verrassend druk het was bij de open dag. In totaal zijn er ruim 10.000 bezoekers komen kijken.
Zaterdag zette het vernieuwde onderhoudsbedrijf in Maastricht de deuren open. En dit leverde boven verwachting veel bezoekers op, waarbij vooral veel gezinnen met kinderen een kijkje kwamen nemen. De laatste open dag dateert van 2011, dus de liefhebbers hebben alweer even moeten wachten. Dat er duizenden bezoekers waren toont aan hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in treinen en hun onderhoud.
Er waren verschillende activiteiten georganiseerd door de medewerkers zelf. Zo waren er vele medewerkers vrijwillig aanwezig om hun werk toe te lichten om zo familie, vrienden en veel andere geinteresseerden eens te laten zien waar ze werken en wat ze doen. Verspreid over het onderhoudsbedrijf stonden verschillende type treinen tentoongesteld, waaronder de nieuwe sprinter, een VIRM en De Kameel. Alle kinderen konden na het bezichten van de treinen hun lol op bij de suikerspinnenkraam, ballonnenvouwer en verschillende activiteiten van Supporter van Bewegen.
Voor iedereen was er een hapje en drankje te verkrijgen en als herinnering aan de leuke dag kregen bezoekers een foto mee waarop ze poseren voor het scherm met 'Groeten uit Maastricht'.
Alle opbrengsten van de verkoop van oude treinonderdelen zoals koersrollen en remsystemen gingen naar het goede doel Kans Centraal.
NS werkt op 30 strategische plaatsen in Nederland aan het onderhoud. In totaal zijn er 5 onderhoudsbedrijven voor groot onderhoud binnen NS, één revisiebedrijf waar treinen worden gereviseerd en verschillende servicebedrijven met een wegenwachtfunctie.
In Maastricht worden onder andere de VIRM, DDAR en de nieuwe Sprinter onderhouden. Voor het onderhoud van de nieuwe Sprinter is een compleet nieuwe hal gebouwd om dit onderhoud veiliger en sneller te kunnen doen. Deze splinternieuwe onderhoudshal is gisteren geopend en was uiteraard vandaag ook te bezichtigen. Deze hal heeft speciale bordessen om onderhoud te doen bovenop de trein. De techniek van de nieuwe sprinters zit namelijk bovenop de trein om een gelijkvloerse instap te kunnen faciliteren. De totale investering van € 25 miljoen geeft ook de medewerkers weer baangarantie voor de komende jaren.
Zaterdag zette het vernieuwde onderhoudsbedrijf in Maastricht de deuren open. En dit leverde boven verwachting veel bezoekers op, waarbij vooral veel gezinnen met kinderen een kijkje kwamen nemen. De laatste open dag dateert van 2011, dus de liefhebbers hebben alweer even moeten wachten. Dat er duizenden bezoekers waren toont aan hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in treinen en hun onderhoud.
Er waren verschillende activiteiten georganiseerd door de medewerkers zelf. Zo waren er vele medewerkers vrijwillig aanwezig om hun werk toe te lichten om zo familie, vrienden en veel andere geinteresseerden eens te laten zien waar ze werken en wat ze doen. Verspreid over het onderhoudsbedrijf stonden verschillende type treinen tentoongesteld, waaronder de nieuwe sprinter, een VIRM en De Kameel. Alle kinderen konden na het bezichten van de treinen hun lol op bij de suikerspinnenkraam, ballonnenvouwer en verschillende activiteiten van Supporter van Bewegen.
Voor iedereen was er een hapje en drankje te verkrijgen en als herinnering aan de leuke dag kregen bezoekers een foto mee waarop ze poseren voor het scherm met 'Groeten uit Maastricht'.
Alle opbrengsten van de verkoop van oude treinonderdelen zoals koersrollen en remsystemen gingen naar het goede doel Kans Centraal.
NS werkt op 30 strategische plaatsen in Nederland aan het onderhoud. In totaal zijn er 5 onderhoudsbedrijven voor groot onderhoud binnen NS, één revisiebedrijf waar treinen worden gereviseerd en verschillende servicebedrijven met een wegenwachtfunctie.
In Maastricht worden onder andere de VIRM, DDAR en de nieuwe Sprinter onderhouden. Voor het onderhoud van de nieuwe Sprinter is een compleet nieuwe hal gebouwd om dit onderhoud veiliger en sneller te kunnen doen. Deze splinternieuwe onderhoudshal is gisteren geopend en was uiteraard vandaag ook te bezichtigen. Deze hal heeft speciale bordessen om onderhoud te doen bovenop de trein. De techniek van de nieuwe sprinters zit namelijk bovenop de trein om een gelijkvloerse instap te kunnen faciliteren. De totale investering van € 25 miljoen geeft ook de medewerkers weer baangarantie voor de komende jaren.
Geen opmerkingen: