Veel spoorwerk bij Dordrecht en Roosendaal in meivakantie
Van zaterdag 28 april tot maandagochtend 7 mei werkt ProRail aan spoorvernieuwing tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht en rondom Roosendaal. Als gevolg daarvan rijden er in de meivakantie negen dagen lang minder of geen treinen. Het vele werk op deze trajecten is onderdeel van de grootste spoorvernieuwingsoperatie sinds het ontstaan van het Nederlandse spoorwegnet.
Bij Dordrecht worden twee van de vier sporen op de brug over de Oude Maas vernieuwd. In totaal vervangt men daar veertien wissels, een kilometer spoor en vijfduizend ton ballast (grote kiezels). Daarnaast werkt ProRail aan het spoor tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal. Ook op het traject Breda-Roosendaal-Bergen op Zoom (zaterdag 28 en zondag 29 april) en tussen Roosendaal en het Belgische Essen wordt gewerkt (zaterdag 28 april tot en met woensdag 2 mei en daarna nog op zaterdag 5 en zondag 6 mei).
Vanwege de enorme omvang van de werkzaamheden is in overleg met vervoerders besloten deze te spreiden over een lange periode. Zo worden werkzaamheden zoveel mogelijk uitgevoerd op tijdstippen dat er minder reizigers zijn: ’s nachts, in het weekend of in de vakantie. Om zo efficiënt mogelijk te zijn, combineren we ook zoveel mogelijk werk, door ook op andere plekken op de route aan de slag te gaan op momenten dat het treinverkeer daar toch al stil ligt.
Bij Dordrecht worden twee van de vier sporen op de brug over de Oude Maas vernieuwd. In totaal vervangt men daar veertien wissels, een kilometer spoor en vijfduizend ton ballast (grote kiezels). Daarnaast werkt ProRail aan het spoor tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal. Ook op het traject Breda-Roosendaal-Bergen op Zoom (zaterdag 28 en zondag 29 april) en tussen Roosendaal en het Belgische Essen wordt gewerkt (zaterdag 28 april tot en met woensdag 2 mei en daarna nog op zaterdag 5 en zondag 6 mei).
Vanwege de enorme omvang van de werkzaamheden is in overleg met vervoerders besloten deze te spreiden over een lange periode. Zo worden werkzaamheden zoveel mogelijk uitgevoerd op tijdstippen dat er minder reizigers zijn: ’s nachts, in het weekend of in de vakantie. Om zo efficiënt mogelijk te zijn, combineren we ook zoveel mogelijk werk, door ook op andere plekken op de route aan de slag te gaan op momenten dat het treinverkeer daar toch al stil ligt.
Geen opmerkingen: