Verbouwing station Rotterdam Alexander officieel van start
De verbouwing van station Rotterdam Alexander is officieel van start gegaan. Adriaan Visser, wethouder mobiliteit en duurzaamheid van de gemeente Rotterdam en bestuurder namens de MRDH, Paul Lorist, directeur Techniek van RET en Jeroen Alting von Geusau, directeur regio Zuid van NS onthulden samen met vertegenwoordigers van ProRail, De Verkeersonderneming en aannemer Averesch een bouwdoek op de te slopen gevel, waarmee de bouw van het nieuwe station officieel is gestart.
Tijdens de verbouwing van het station blijven trein- en metroperrons altijd bereikbaar voor reizigers. Reizigers zullen te maken krijgen met veranderende looproutes en faciliteiten die tijdelijk gesloten zijn in verband met de verbouwing. De verbouwing duurt tot de zomer van 2019. Tot die tijd rijden er enkele korte periodes geen treinen om werkzaamheden op en rond het station te kunnen uitvoeren. De eerste periode is van donderdag 10 mei tot en met zondag 13 mei (Hemelvaartsweekend). Dan werken NS en ProRail op en rond het station. Reizigers kunnen gebruik maken van bussen. Tijdens de verbouwing worden reizigers en bedrijven in de omgeving geïnformeerd. Via de website www.stationrotterdamalexander.nl kunnen geïnteresseerden op de hoogte blijven van de voortgang van de verbouwing.
Station Rotterdam Alexander wordt dagelijks gebruikt door 37.000 reizigers die reizen met de bus, metro en trein. Het station is gedateerd en toe aan een grondige opknapbeurt. Jeroen Alting von Geusau, NS directeur Regio Zuid: “Rotterdam Alexander is een belangrijk overstapstation voor onze reizigers. Daarom willen wij dit station een metamorfose geven om reizigers een prettig station te geven met goede faciliteiten en overstapmogelijkheden”. Na de verbouwing krijgen reizigers een prettig station met betere overstapmogelijkheden tussen trein en metro. Paul Lorist, directeur Techniek RET: "Het station wordt niet alleen gebruiksvriendelijker maar ook veiliger. Reizigers kunnen straks bovenlangs via de speciale voetgangerstraverse overstappen en hoeven dan niet meer over het spoor, een snellere en veiligere overstap.”
Ook heeft het nieuwe station straks betere faciliteiten. Het station krijgt een open uitstraling met veel glas, transparante liften en toiletten. Door het winkelaanbod en de voorzieningen is het straks op het nieuwe station Rotterdam Alexander aangenaam verblijven. De stationsomgeving wordt ook aangepakt, zodat de omgeving en het station naadloos op elkaar aansluiten. NS is verantwoordelijk voor de projectleiding en verbouwt het station samen met haar partners RET, gemeente Rotterdam, De Verkeersonderneming en ProRail tot een modern OV-knooppunt. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag dragen bij in de financiering
Tijdens de verbouwing van het station blijven trein- en metroperrons altijd bereikbaar voor reizigers. Reizigers zullen te maken krijgen met veranderende looproutes en faciliteiten die tijdelijk gesloten zijn in verband met de verbouwing. De verbouwing duurt tot de zomer van 2019. Tot die tijd rijden er enkele korte periodes geen treinen om werkzaamheden op en rond het station te kunnen uitvoeren. De eerste periode is van donderdag 10 mei tot en met zondag 13 mei (Hemelvaartsweekend). Dan werken NS en ProRail op en rond het station. Reizigers kunnen gebruik maken van bussen. Tijdens de verbouwing worden reizigers en bedrijven in de omgeving geïnformeerd. Via de website www.stationrotterdamalexander.nl kunnen geïnteresseerden op de hoogte blijven van de voortgang van de verbouwing.
Station Rotterdam Alexander wordt dagelijks gebruikt door 37.000 reizigers die reizen met de bus, metro en trein. Het station is gedateerd en toe aan een grondige opknapbeurt. Jeroen Alting von Geusau, NS directeur Regio Zuid: “Rotterdam Alexander is een belangrijk overstapstation voor onze reizigers. Daarom willen wij dit station een metamorfose geven om reizigers een prettig station te geven met goede faciliteiten en overstapmogelijkheden”. Na de verbouwing krijgen reizigers een prettig station met betere overstapmogelijkheden tussen trein en metro. Paul Lorist, directeur Techniek RET: "Het station wordt niet alleen gebruiksvriendelijker maar ook veiliger. Reizigers kunnen straks bovenlangs via de speciale voetgangerstraverse overstappen en hoeven dan niet meer over het spoor, een snellere en veiligere overstap.”
Ook heeft het nieuwe station straks betere faciliteiten. Het station krijgt een open uitstraling met veel glas, transparante liften en toiletten. Door het winkelaanbod en de voorzieningen is het straks op het nieuwe station Rotterdam Alexander aangenaam verblijven. De stationsomgeving wordt ook aangepakt, zodat de omgeving en het station naadloos op elkaar aansluiten. NS is verantwoordelijk voor de projectleiding en verbouwt het station samen met haar partners RET, gemeente Rotterdam, De Verkeersonderneming en ProRail tot een modern OV-knooppunt. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag dragen bij in de financiering
Geen opmerkingen: