NS belooft verbeteringen vervangend busvervoer
NS heeft beterschap beloofd nadat reizigers in het weekend van 17en 18 mei massaal gestrand raakten door gebrek aan vervangende NS-bussen in Weert. Slechts een week later herhaalde de situatie zich echter, ditmaal in Zwolle. Rover heeft aan NS de zorgen geuit over de kwaliteit van het vervangend busvervoer. Vooral met het oog op de hinder wegens werkzaamheden rond Utrecht CS tijdens het Hemelvaartsweekend vraagt Rover om een ruime beschikbaarheid van vervangende bussen. NS heeft dit toegezegd.
Al in 2013 vroeg Rover NS per brief de kwaliteit van het vervangend busvervoer te verbeteren. Daarna namen de klachten van reizigers flink af, de buitendienststelling rond Den Bosch verliep zelfs vlekkeloos. Totdat het bij station Weert de mist in liep in het weekend van 17 mei.
NS heeft Rover laten weten wegens gebrek aan ervaring met buitendienststellingen rond Weert een verkeerde inschatting te hebben gemaakt. Ook werd geen rekening gehouden met het mooie weer en de eigen acties met voordelige treinkaartjes. NS belooft verbetering en hogere businzet voor het vervolg van werkzaamheden rond Weert. NS zal kort voorafgaand aan de buitendienststelling de factoren weer, evenementen en (aflopende) retailacties monitoren en zonodig de businzet hierop aanpassen. Ook wordt de informatievoorziening verbeterd: 7 weken voorafgaand aan een grote buitendienststelling wordt een melding in de planner opgenomen. Lees hier de brief van NS aan Rover.
Helaas ontstonden een week later weer lange wachttijden voor NS-bussen in Zwolle. Rover betreurt de overlast voor reizigers door de overmatige hoeveelheid werkzaamheden van ProRail en hoopt dat NS verdere hinder voorkomt door de kwaliteit van businzet te verbeteren. NS heeft aan Rover laten weten voortaan de businzet ruimer te plannen. In het Hemelvaartsweekend wordt de vervangende busdienst Amersfoort – Utrecht hoogfrequent uitgevoerd en worden treinen vanuit Hilversum (omreistraject) versterkt. Rover hoopt dat de verbeteringen ditmaal beter beklijven en NS ook het vervangende busvervoer snel weer op de rails krijgt.
Al in 2013 vroeg Rover NS per brief de kwaliteit van het vervangend busvervoer te verbeteren. Daarna namen de klachten van reizigers flink af, de buitendienststelling rond Den Bosch verliep zelfs vlekkeloos. Totdat het bij station Weert de mist in liep in het weekend van 17 mei.
NS heeft Rover laten weten wegens gebrek aan ervaring met buitendienststellingen rond Weert een verkeerde inschatting te hebben gemaakt. Ook werd geen rekening gehouden met het mooie weer en de eigen acties met voordelige treinkaartjes. NS belooft verbetering en hogere businzet voor het vervolg van werkzaamheden rond Weert. NS zal kort voorafgaand aan de buitendienststelling de factoren weer, evenementen en (aflopende) retailacties monitoren en zonodig de businzet hierop aanpassen. Ook wordt de informatievoorziening verbeterd: 7 weken voorafgaand aan een grote buitendienststelling wordt een melding in de planner opgenomen. Lees hier de brief van NS aan Rover.
Helaas ontstonden een week later weer lange wachttijden voor NS-bussen in Zwolle. Rover betreurt de overlast voor reizigers door de overmatige hoeveelheid werkzaamheden van ProRail en hoopt dat NS verdere hinder voorkomt door de kwaliteit van businzet te verbeteren. NS heeft aan Rover laten weten voortaan de businzet ruimer te plannen. In het Hemelvaartsweekend wordt de vervangende busdienst Amersfoort – Utrecht hoogfrequent uitgevoerd en worden treinen vanuit Hilversum (omreistraject) versterkt. Rover hoopt dat de verbeteringen ditmaal beter beklijven en NS ook het vervangende busvervoer snel weer op de rails krijgt.
Geen opmerkingen: