Extra maatregelen tijdens testdagen met extra intercity’s
Vanaf 6 september rijden er iedere woensdag zes intercity’s per uur tussen Amsterdam, Utrecht, ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven. Dat betekent dat reizigers tussen deze steden elke tien minuten met een Intercity kunnen reizen. Om te zorgen dat het treinverkeer op deze woensdagen soepel verloopt neemt ProRail extra maatregelen.
De incidentbestrijders van ProRail gaan tijdens de testdagen extra surveilleren langs het spoor en houden handhavingsacties bij de overwegen. Op een aantal overwegen zet ProRail verkeersregelaars in en worden camera’s geplaatst. Om spoorlopen te voorkomen zijn ook hekken geplaatst en andere natuurlijke barrières, zoals bijvoorbeeld slootjes, aangelegd. Monteurs zullen een eventuele storing zo snel mogelijk verhelpen. Daarnaast onderzoekt ProRail maatregelen, die bij de invoering van de nieuwe dienstregeling een defecte trein snel kunnen afslepen. Denk hierbij aan sleepmaterieel dat zowel over de weg als over het spoor kan rijden.
Ook voor het personeel op de trein en bij de verkeersleiding betekent de uitbreiding van de dienstregeling een grote vernieuwing. ProRail en NS hebben daarom gezamenlijke simulaties en trainingen gehouden om het personeel te laten wennen aan de nieuwe dienstregeling. Belangrijk doel van deze simulaties is het personeel ervaring te laten opdoen met de besturing en bijsturing van de treindienst.
ProRail is al jaren bezig met de voorbereidingen op de toename van het aantal treinen op de drukste trajecten van Nederland. Aan de proef in september is jarenlange voorbereiding voorafgegaan. ProRail heeft veel geïnvesteerd in het upgraden en uitbreiden van de infrastructuur, zodat er meer treinen per uur kunnen rijden. Dan gaat het bijvoorbeeld om spoorverdubbeling op een groot deel van het traject, het verlengen van perrons, het vervangen van overwegen door tunnels en bruggen en het vernieuwing van spoor, wissels en seinen, zoals op Utrecht Centraal de afgelopen jaren is gedaan.
De incidentbestrijders van ProRail gaan tijdens de testdagen extra surveilleren langs het spoor en houden handhavingsacties bij de overwegen. Op een aantal overwegen zet ProRail verkeersregelaars in en worden camera’s geplaatst. Om spoorlopen te voorkomen zijn ook hekken geplaatst en andere natuurlijke barrières, zoals bijvoorbeeld slootjes, aangelegd. Monteurs zullen een eventuele storing zo snel mogelijk verhelpen. Daarnaast onderzoekt ProRail maatregelen, die bij de invoering van de nieuwe dienstregeling een defecte trein snel kunnen afslepen. Denk hierbij aan sleepmaterieel dat zowel over de weg als over het spoor kan rijden.
Ook voor het personeel op de trein en bij de verkeersleiding betekent de uitbreiding van de dienstregeling een grote vernieuwing. ProRail en NS hebben daarom gezamenlijke simulaties en trainingen gehouden om het personeel te laten wennen aan de nieuwe dienstregeling. Belangrijk doel van deze simulaties is het personeel ervaring te laten opdoen met de besturing en bijsturing van de treindienst.
ProRail is al jaren bezig met de voorbereidingen op de toename van het aantal treinen op de drukste trajecten van Nederland. Aan de proef in september is jarenlange voorbereiding voorafgegaan. ProRail heeft veel geïnvesteerd in het upgraden en uitbreiden van de infrastructuur, zodat er meer treinen per uur kunnen rijden. Dan gaat het bijvoorbeeld om spoorverdubbeling op een groot deel van het traject, het verlengen van perrons, het vervangen van overwegen door tunnels en bruggen en het vernieuwing van spoor, wissels en seinen, zoals op Utrecht Centraal de afgelopen jaren is gedaan.
Geen opmerkingen: