Actuele reisinformatie NS niet langer via Teletekst
Over de actuele situatie op het spoor geeft NS informatie via vele kanalen. Alleen al via ns.nl en de diverse NS-apps (Reisplanner Xtra, Reisplanner NS International) vragen dagelijks meer dan 400.000 gebruikers circa 1,6 miljoen reisadviezen op. Tot dusver verstrekte NS ook actuele reisinformatie via Teletekst (pagina 751). Per 1 augustus komt daar een einde aan.
Deze beslissing heeft NS genomen omdat uit gegevens blijkt dat nog maar zeer beperkt gebruik wordt gemaakt van het opvragen van reisinformatie via Teletekst. Bovendien blijkt dat het merendeel van de bezoekers de pagina opvragen via de Teletekst-app. Deze mensen kunnen ook terecht bij de NS-app, een kanaal waar reizigers makkelijker een op maat gesneden reisadvies kunnen vinden en ook beter zien of er verstoringen zijn op het door hen opgevraagde traject.
De Teletekstpagina’s met andere reisinformatie (geplande werkzaamheden, informatie voor internationale treinreizigers, respectievelijk pagina 752 en 754) zijn eerder al uit de lucht gehaald. Per augustus wordt ook pagina 751 niet langer gevuld.
Reizigers die thuis niet beschikken over internet en ook geen smartphone hebben, kunnen voor actueel reisadvies blijven bellen naar 9292 of de Klantenservice van NS. Op pagina 751 wordt vanaf 1 augustus een tekst geplaatst waardoor die duidelijk maakt dat die pagina niet langer in gebruik is en wat de alternatieven zijn. Per 1 oktober wordt de pagina definitief uit het Teletekst-aanbod gehaald.
Deze beslissing heeft NS genomen omdat uit gegevens blijkt dat nog maar zeer beperkt gebruik wordt gemaakt van het opvragen van reisinformatie via Teletekst. Bovendien blijkt dat het merendeel van de bezoekers de pagina opvragen via de Teletekst-app. Deze mensen kunnen ook terecht bij de NS-app, een kanaal waar reizigers makkelijker een op maat gesneden reisadvies kunnen vinden en ook beter zien of er verstoringen zijn op het door hen opgevraagde traject.
De Teletekstpagina’s met andere reisinformatie (geplande werkzaamheden, informatie voor internationale treinreizigers, respectievelijk pagina 752 en 754) zijn eerder al uit de lucht gehaald. Per augustus wordt ook pagina 751 niet langer gevuld.
Reizigers die thuis niet beschikken over internet en ook geen smartphone hebben, kunnen voor actueel reisadvies blijven bellen naar 9292 of de Klantenservice van NS. Op pagina 751 wordt vanaf 1 augustus een tekst geplaatst waardoor die duidelijk maakt dat die pagina niet langer in gebruik is en wat de alternatieven zijn. Per 1 oktober wordt de pagina definitief uit het Teletekst-aanbod gehaald.
Geen opmerkingen: